ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:به ازای هر ۱۸۰ متر مربع در گرگان یک واحد پارکینگ تعبیه شده است

کدخبر:۶۶۷۸۳

البرزگلستان/راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با برنامه رادیویی روزنه گفت: در طرح جامع و تفصیلی شهر گرگان به ازای هر ۱۸۰ متر مربع واحد مسکونی یک واحد تامین پارکینگ صورت گرفته است.

چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۱ | Article Rating

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک پیش از ظهر چهارشنبه ۲۳ آذرماه در گفتگوی رادیویی برنامه روزنه رادیو گلستان اظهار کرد: ترافیک یک موضوع چند عامله بوده و علاوه بر عدم وجود پارکینگ درسطح شهر موارد دیگری اعم از کثرت مدارس غیرانتفاعی در یک منطقه خاص، تراکم ساختمانی، ساعات تردد و افزایش خودروهای حمل و نقل عمومی بر این موضوع اثر مستقیم دارد.

 

وی با بیان اینکه معضل ترافیک به سادگی قابل رفع نیست، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط اداره ترافیک شهری و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان، تجمع مدارس در محدوده خیابان ولیعصر یکی از علل اصلی ترافیک شهری گرگان است.

 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: بیش از ۱۰۰ مدرسه غیرانتفاعی از محدوده میدان ولیعصر تا ناهارخوران وجود دارد که در زمان تعطیلی این مدرسه ها معابر آن منطقه بار ترافیکی شدیدی را متحمل می شود.

 

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: برای رفع این معضل ضروری است که در زمان صدور مجوز برای این مدارس استعلامات لازم از نهادهای مربوطه اخذ شود.

 

وی از تشکیل کارگروه پیشران توسعه و حل مشکلات خبر داد و گفت: با تشکیل این کارگروه در حوزه مدیریت شهری ورود کرده و ساماندهی مدارس شهرستان را در دستورکار قرار خواهیم داد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: جاگذاری مدارس غیرانتفاعی در نقاط کم ترافیک شهر و دربناهایی با ایمنی بیشتر جزو برنامه های میان مدت ما خواهد بود که این موضوع نقش اثرگذاری بر کاهش ترافیک شهری گرگان می گذارد.

 

مهندس ملک در ادامه در خصوص کمبود پارکینگ در سطح شهر گرگان گفت: در طرح جامع و تفصیلی این شهر به ازای هر ۱۸۰ متر مربع واحد مسکونی یک واحد تامین پارکینگ صورت گرفته است.

 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: این مجتمع های تجاری که به صورت گسترده تامین پارکینگ نشده مربوط به سنوات قبل بوده و اکنون هیچ مجتمع تجاری بدون پارکینگی در سطح شهر گرگان وجود ندارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری ها موظفند پیش از صدور پروانه پایان بکار ساختمانی از جانمایی پارکینگ در مجتمع اطمینان حاصل کنند.

 

مهندس ملک در ادامه این برنامه رادیویی اظهار کرد: علاوه بر شهرداری ها، شورای شهر، دفتر فنی استانداری و اداره نظارت بر طرح های عمرانی و شهری راه و شهرسازی گلستان بر مراحل احداث ساختمان های سطح شهر نظارت دارند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در این راستا به منظور بررسی اجرای صحیح طرح جامع و تفصیلی یکی از شهرهای استان، یک تیم از کارشناسان راه و شهرسازی در شهرداری این شهر مستقر شده و مراحل اجرای مقررات، نحوه صدور پروانه ساختمانی و پایان کار را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

وی در ادامه از عدم حضور نماینده راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و افزود: این کمیسون ترکیبی از نماینده وزارت کشور، نماینده قضایی و نماینده شورای شهر بوده که با توجه به بررسی طرح های جامع و تفصیلی شهرها دراین کمیسیون حضور نماینده راه وشهرسازی در این جلسات الزامی است.

 

مهندس ملک در انتهای سخنانش با بیان تاکید استاندار گلستان بر یکسان سازی حقوق شهروندی در حوزه شهری، گفت: سیاست گذاری کمیسون ماده ۵ در راستای عدالت اجتماعی و احقاق حقوق شهروندی بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه