حسینی معاونت پرورشی آموزش و پرورش گلستان در گردهمایی معاونین پرورشی خبر داد:مدرسه ای کردن فعالیت های پرورشی بااستفاده از توانمندی اعضای شورای مدرسه

به گزارش گروه فرهنگ و ادب پایگاه خبری البرز گلستان گردهمایی دو روزه معاونین پرورشی استان گلستان امروز در شهرستان کردکوی باحضور حسینی معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان جمالی فرماندار و شاعری امام جمعه شهرستان کردکوی و بیدلی مدیر آموزش و پرورش سید خلیل حسینی رئیس سازمان دانش آموزی و نکاحی رئیس اداره آمورتربیتی بر گزار گردید.
در این نشست ابتدا حسینی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای همکاران که با آسیب شناسی برنامه ها زمینه اجرای مطلوب آنها در سال تحصیلی جدید فراهم خواهد آمد.
حسینی سپس اظهار داشت : معاونت پرورشی و فرهنگی بر طبق اسناد بالا دستی بویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۴ سیاست را طراحی نموده است.
۱-جامعیت بخشی : که به همه ابعاد وجودی باید توجه شود و ساحت های ۶گانه که شامل ۱-تربیتی  اعتقادی و عبادی و اخلاقی ۲- زیستی و بدنی ۳- اجتماعی وسیاسی ۴- هنری و زیبا شناختی ۵- اقتصادی و حرفه ای ۶- علمی و فناورانه مد نظر باشد.
۲- اثر گذاری : اول در حوزه فکر و اندیشه و سپس در حوزه رفتار که لازمه تحقق آن کار برنامه ای نیاز سنجی و مخاطب شناسی است.
۳- مشارکت جویی : ضمن استفاده از ظرفیت درون و برون مدرسه محور اجرایی برنامه ها دانش آموزان باشند.
۴-فراگیری: گسترده فعالیت های پرورشی تعداد بیشتری از دانش آموزانرا تحت پوشش قرار دهد علاوه بر چهار سیاسبت فوق امسال یک سیاست دیگر مد نظر است که مدرسه ای کردن فعالیت های پرورشی است که بااستفاده از توانمندی اعضای شورای مدرسه که ترکیبی از مدیر و معاونین و نماینده دبیران و دانش آموزان و اولیا است برنامه ها طراحی و اجرا شود.

وی سپس در باره برنامه های قرانی در آموزش و پرورش اذعان داشت :  سیاست های مدرسه طوری طراحی شده است که قرآن در اولویت کار واقع شود.

وی افزود: در همه برنامه ها قرآن زیر بنای برنامه ها می باشد و در طرح مصباح الهدی طوری برنامه ریزی شده است که دانش آموزان با زندگی و سلوک ائمه آشنا شوند.

IMG_9234IMG_9237

IMG_9236

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ

دیدگاه