نوروزی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی: رشد۷۹درصدی بانک توسعه تعاون استان مرکزی در زمینه شاخص منابع سپرده‌ای درسال۹۳

انتخاب بانک توسعه تعاون شعبه قائم مقام اراک در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی به عنوان شعبه ممتاز
به گزارش گروه اقتصاد  پایگاه خبری البرز گلستان : رحمان نوروزی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی طی گفتگوی با خبرنگار این پایگاه  به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون ضمن تبریک به همه تلاشگران و تعاونگران درمعرفی بانک توسعه تعاون و برنامه های آن ابراز داشت: بانک توسعه تعاون در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و ابلاغیه مقام معظم رهبری و در جهت ارتقای سهم بخش تعاون از اقتصاد به استناد بند (و)ماده (۹) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی تصویب شد که تمامی آن متعلق به دولت بوده و طبق اساسنامه مصوب و قوانین پولی و بانکی کشور با رویکرد توسعه‌ای در راستای تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی و به منظور ارتقا و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بخش تعاون در جهت دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی تشکیل گردید.

ارائه خدمات بانکی به مشتریان با پشتوانه کاملا دولتی
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در سرآغاز راه خود با پشتوانه دو دهه فعالیت و ارائه خدمات اعتباری در قالب صندوق تعاون کشور با ۳۱ مدیریت شعب و بیش از ۴۰۰ شعبه در تمامی نقاط کشور خدمات بانکی و پولی را به مشتریان ارائه می‌دهد و این بانک کاملاً دولتی است.
وی ضمن برشمردن خدمات ارزنده بانک توسعه تعاون تصریح نمود: خدمات بانک توسعه تعاون در راستای اعطای تسهیلات در قالب عقود اسلامی و در چارچوب مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و در بخش دیگر خدمات‌رسانی به افتتاح انواع حساب‌های بانکی از جمله قرض‌الحسنه، جاری، قرض‌الحسنه پس‌انداز، حساب‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت،صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ریالی از قبیل ضمانت‌نامه شرکت در مزایده یا مناقصه، حسن اجرای تعهدات،حسن انجام کار،پیش‌پرداخت،استرداد کسور وجه‌الضمان،گمرکی،تعهد پرداخت و… می‌پردازد.
نوروزی ادامه داد: ارائه انواع خدمات ارزی از قبیل افتتاح حساب‌های ارزی جاری، پس‌انداز و مدت‌دار،انتقال وجه و حواله،گواهی تمکن مالی، صدور اعتبار اسنادی، ارائه تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه،انجام عملیات ارزی مرتبط با بروات،انجام عملیات ارزی مرتبط با قراردادهای ریفاینانس.ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیک از جمله بانکداری اینترنتی(اینترنت بانک،پرداخت‌های اینترنتی شارژ سیم‌کارت،پرداخت قبوض،انتقال وجه کارت به کارت،اعلام موجودی)،خدمات الکترونیکی(همراه بانک،اس ام اس بانک،تلفن بانک،خودپرداز ATM، کارتخوان P.O.S،اتصال به درگاه اینترنتی)،خدمات کارت(تعاون کارت نقدی،هدیه،خرید،مجازی،زیرمجموعه).ارائه خدمات مبادلات بین بانکی از قبیل سامانه تسویه ناخالص آنی(ساتنا)پایای الکترونیکی و شبا در این بانک صورت می‌گیرد.

۷۹ درصد رشد در زمینه شاخص منابع سپرده‌ای درسال۹۳
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی ضمن معرفی شعب بانک تعاون استان مرکزی که در ۱۰ شهرستان دارای ۱۱ شعبه و ۲ باجه است و با ۹۰ نفر پرسنل جهت خدمات‌رسانی در این بانکها مشغول به فعالیت می‌باشند. در خصوص عملکرد بانک توسعه تعاون در سال گذشته اعلام نمود: عملکرد این بانک در سال ۹۳ نسبت به پایان سال ۹۲ ، ۷۹ درصد رشد در زمینه شاخص منابع سپرده‌ای بوده است.
وی افزود: تسهیلات پرداختی این بانک در سال ۹۳ ، ۳۹۸ میلیارد ریال می‌باشد که از این مبلغ ۵/۳۲ درصد بخش صنعت، ۸/۳۰ درصد بخش کشاورزی، ۴/۳۱ درصد بخش خدمات و بازرگانی و ۳/۵ درصد در بخش مسکن هزینه شده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری اشاره کرد و تاکیدکرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری میزان تسهیلات پرداختی ۱۹۶ میلیارد ریال می‌باشد که از این مبلغ به تفکیک در بخش صنعت ۸/۳۳ درصد، بخش کشاورزی ۵/۱۹ درصد، بخش خدمات و بازرگانی ۳/۴۳ درصد و در بخش مسکن ۴/۳ درصد بوده است.
وی تسهیلات سال ۹۳ را به تفکیک در بخش‌های تعاون و غیر تعاون اینگونه خاطر نشان کرد: در سال گذشته در بخش تعاون ۸۰ درصد و خارج از تعاون ۲۰ درصد تسهیلات پرداخت نموده‌ایم که در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۴ این تفکیک رعایت شده و در بخش تعاون ۸۰ درصد و غیر تعاون ۲۰ درصد بوده است.
نوروزی پرداخت تسهیلات سال ۹۳ به تفکیک نوع قرارداد یا عقود اسلامی را اینگونه اعلام کرد : در سال گذشته ۵ درصد جعاله، ۳۹ درصد مشارکتی، ۲۱ درصد فروش اقساطی، ۸ درصد قرض‌الحسنه، ۲۷ درصد مرابحه که از این میزان ۳۳ درصد در بخش ثابت و ۶۷ درصد در بخش جاری بوده است.

رشد۳۴درصدی جذب منابع استان در ۵ماهه نخست سال۹۴
وی تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری جذب منابع استان ۳۴ درصد رشد نموده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی گفت: تسهیلات پرداختی سال ۹۳ به تفکیک بازپرداخت ۶۶ درصد کوتاه مدت، ۲۳ درصد میان مدت و ۱۱ درصد بلند مدت بوده است. کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته یک درصد وجوه اداره شده و۹۹درصد منابع داخلی بوده

است.

نوروزی  مدیر شعب بانک توسعه تعاون در راستای تحقق شعار سال ۹۴ (دولت و ملت، ‌همدلی و همزبانی) و  افزایش منابع اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌هایی مانند بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن کل کشور، شورای عالی استان‌های کل کشور، صندوق کارآفرینی امید، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان ورزش و جوانان، سازمان تعاون روستایی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری(بافت‌های فرسوده)، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی و… اشاره کرد.

کاهش مطالبات غیرجاری با کاهش ۲۸ درصدی نسبت به پایان سال ۹۲ رتبه ۳ در بین بانک‌های توسعه تعاون ۳۱ استان کشور
مدیر شعب بانک توسعه تعاون ادامه داد: در سال‌ ۹۳ در بانکداری الکترونیکی نیز نسبت به صدور کارت‌های مختلف الکترونیکی با رشد ۶۴ درصد، خودپرداز ۱۰۰ درصد و دستگاه‌های کارتخوان یا POS 73 درصد بوده که نسبت به سال ۹۲ رشد قابل توجهی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه مقایسه عملکرد بانک توسعه تعاون با سایر بانک‌های استان گفت: سهم سپرده بانک ۴۰ درصد، دستگاه‌های کارتخوان‌۸۰ درصد و ATM 60 درصد نسبت به سال ۹۲ در مقایسه با سایر بانک‌های استان رشد داشته است.
رحمان نوروزی جایگاه بانک توسعه تعاون استان مرکزی را در بین بانک‌های توسعه تعاون کل کشور اینگونه تشریح ارزیابی و اذعان داشت: در بحث کاهش مطالبات غیرجاری با کاهش ۲۸ درصدی نسبت به پایان سال ۹۲ رتبه ۳ در بین بانک‌های توسعه تعاون ۳۱ استان کشور، همچنین در شاخص تحقق برنامه با رشد ۷۹ درصدی جایگاه نهم کشوری را کسب نموده‌ایم.
رحمان نوروزی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی ضمن معرفی شعبه برتر استان با بیان عملکرداین شعبه اذعان کرد: از هفته تعاون سال ۹۳ تا هفته تعاون سال ۹۴ شعبه قائم مقام اراک به ریاست آقای ابوالفضل صیادی به عنوان شعبه برتر در ستاد برگزاری دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان مرکزی انتخاب شده است که این شعبه با عملکرد در شاخص رشد سپرده ۲۱۸ درصد، صدور ضمانت‌نامه ۲۶۰۰ درصد نسبت به پایان سال ۹۳ کاهش داشته است و این شعبه ۲۷ درصد در تعداد حساب‌ رشد داشته است.
در خاتمه از پوشش خبری اخبار بانک توسعه تعاون استان مرکزی توسط خبرگزاری البرز گلستان بویژه جناب آقای افتخاری کمال تقدیر و تشکر را دارم و برای ایشان آرزوی توفیق و سلبامتی روزافزون دارم .

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۱ ب.ظ

دیدگاه