کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده ای گلستان/موتورسواران در صدر آمار جانباختگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌گلستان با اعلام‌ کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای استان طی ۷ ماه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ موتورسواران و عابرین پیاده را با ۱۰۸ کشته در صدر این آمار قرار داد.

“مهدی میقانی” در گفتگو با پایگاه خبری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ : پزشکی قانونی گلستان مجموع کشته های برون شهری و روستایی استان را در ۷ ماهه گذشته ۱۷۴ نفر اعلام کرده است.

وی، مابقی کشته ها را مربوط به سرنشینان خودروها و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی بیان کرد و گفت: مشارکت همگانی دستگاههای اجرایی مرتبط در امر ایمنی ترافیک باعث کسب این هدف شده و برای تداوم این کار نیز باید اقدامات تاثیرگذار فرهنگی اجتماعی را برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با مشارکت دستگاههای متولی به کار بندیم.

میقانی در تحلیل عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای گفت: عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده سه مثلث ترافیکی هستند که عامل انسانی بیشترین سهم را از میان آنها به خود اختصاص می دهد.

این مقام اجرایی گلستان اظهارکرد: متوسط سن متوفیان موتورسواران، جوانان ۳۰ ساله هستند که لازم است به ریشه ها، عوامل و راهکارهای این مساله با تامل بیشتری نگریسته شود.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزارکیلومتر از راههای برون شهری کشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه