نیکویی رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان: عرصه های خالی حاشیه جنگل با هدف زراعت چوب به بخش های خصوصی ، تعاونی ها و دهیاری ها شورا ها واگذار می شود

کدخبر:۶۴۲۸۸

البرز گلستان رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان با اعلام این خبر گفت : عرصه های خالی حاشیه جنگل با هدف زراعت چوب و جنگل کاری اقتصادی برای تامین چوب و اشتغالزایی به بخش های خصوصی ، تعاونی ها و دهیاری ها شورا ها واگذار می شود.

علی اصغر نیکویی گفت : این عرصه های با هدف کشت نهال و تولید زراعت چوب واگذار می شود .

 

نیکویی افزود : گونه های مختلف صنوبر برای عرصه های جلگه ای و حاشیه زمین های کشاورزی استان و نهال اکالیپتوس برای کشت در عرصه های شمال استان مثل گمیشان ، آق قلا ، گنبد ، کلاله و مراوه تپه در این عرصه ها کشت می شود و کشت و تولید نهال پالونیا هم برابر ابلاغیه سارمان منابع طبیعی ممنوع است .

 

به گفته نیکویی، با اعتبارات دولتی پارسال در ۵۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی و اراضی مستثنیات اشخاص نهال های زراعت چوبی کشت شد و امسال طبق برنامه در صورت تامین اعتبار و فراهم شدن شرایط این سطح به ۷۰۰ هکتار افرایش خواهد یافت.

 

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت : زراعت چوب با تولید حدود ۳۰ تن چوب از هر هکتار در طول ۵ سال در آمد بالاتری از کشت زراعت شالی را دارد .

او با اشاره به داشتن ۲ نهالستان دائمی در شهر قرق و قپان کلاله و احداث و راه اندازی ۲ نهالستان جدید در مناطق طاویر علی آباد و سوسرای آزادشهر گفت : می توان نهال های مورد نیاز منابع طبیعی را برای توسعه جنگلکاری ، زراعت چوب ، جنگلکاری اقتصادی ، توسعه فضای سبز و پارک ها تامین کرد . به گفته نیکویی ، توسعه زراعت چوب نقش مهمی در تولید چوب ، جلوگیری از فرسایش خاک ، حفظ پوشش گیاهی و رطوبت خاک ،ذخیره آب های زیر زمینی ، ترسیب کربن و البته افزایش درآمد روستاییان دارد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۰ ب.ظ

دیدگاه