دکتر برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  خبرداد: افتتاح بیش از ۶۱ پروژه با اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر و با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان به مناسبت هفته دولت

کدخبر۶۴۱۴۲

دکتر برزعلی حمایت از سرمایه گذاران بخش باغی و میدان بار برای خرید و صادرات میوه و تره بار یکی از اهداف جهاد کشاورزی استان است

البرز گلستان/دکتر محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان   به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با رسانه شرکت کرده اظهار کرد:در هفته دولت بیش از ۶۱ پروژه با اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر و با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان افتتاح شده است.

وی افزود:سازمان جهاد کشاورزی گلستان در استان های شمالی از بخش های مهم تصمیم گیری در حوزه های تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: این فعالیت ها در حوزه مرمت و لایروبی آببندان ها، استقرار سامانه های نوین آبیاری، انتقال آب کشاورزی با لوله، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث شبکه های زهکشی و بازسازی و نوسازی شبکه های قنات بوده است.

وی افزود: اقدام به تکمیل شبکه آبیاری در روستاهای وحدت و رسالت، افتتاح مرغداری های بیش از ۳۰ هزار قطعه ای در استان و سایر فعالت ها از جمله ارائه خدمات نهاده ای برای محصولات زراعی از دیگر اقدامات سازمان جهاد بوده است.

دکتر برزعلی گفت: امسال بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شد و همچنین جهش بسیار خوبی (۷۰ درصد) را در قیمت تضمینی کلزا شاهد بودیم که به صورت توافقی با بخش خصوصی خریداری شد.

وی گفت: جهاد کشاورزی  استان گلستان با ارسال ۳۸۷ تن گوشت گرم مرغ به تهران در رتبه اول کشورقرار دارد.

وی با اشاره به بخش صنایع گفت: از صنایع با فناوری های بالا در حوزه کشاورزی حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید استاندار در رابطه با صدور مجوزهای بی نام گفت: جهاد کشاورزی در همین راستا بر شهرک های گلخانه ای تمرکز کرده است که اقدامی موثر در تولید محصولات و استقرار صنایع کشاورزی در شهرک های کشاورزی است.

دکتر برزعلی افزود:  بیش از یکهزار میلیارد ریال پروژه از جمله ارائه تسهیلات برای خرید کمباین، تراکتور، پرورش میگو و ماهیان سردابی و غیره در نظر گرفته شده است.

وی تاکیدکرد: از طریق طرح های توجیهی که میزان اشتغال نیز در آن بررسی می شود، مجوزهای مختلف و همچنین حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی برای افراد اشتغال ایجاد می شود.

برزعلی تصریح کرد: در حال حاضر از تعداد ۵ هزار نفر تعهد ایجاد اشتغال جها کشاورزی تا کنون برای دو هزار و ۴۰۰ نفر در گلستان اشتغال ایجاد شده است.

وی در باره حمایت از بخش های کشاورزی وسرمایه گذران بخش در ختان مثمر در غرب گلستان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۵ ب.ظ

دیدگاه