حسینی  مدیرکل گمرکات گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی :امسال ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۵ میلیارد تومان صادرات به ثبت رسیده

  • کدخبر:۶۳۹۴۳

البرزگلستان/ابراهیم حسینی  مدیرکل گمرکات گلستان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: وظایف گمرک در استان گلستان بیشتر روی صادرات متمرکز است، هنوز مرز به دلیل شیوع کرونا از سوی کشور ترکمنستان به طور کامل بازگشایی نشده است.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۵ میلیارد تومان صادرات امسال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش ارزش صادرات داشتیم.

حسینی یادآور شد: عمده صادرات ما مربوط به پلی استایرن است و ایجاد انبار اختصاصی در خود محل کارخانه از خدماتی سات که گمرک برای تجارت استان عرضه کرده تا شرایط ترخیصی آن را فراهم کند و در بحث صادرات اموال اختصاصی داریم و برای اینکه صادر کنندگان ما آسوده خاطر باشند هر نقطه از استان که نیاز به خدمات گمرکی باشد همکاران ما می توانند به آنجا مراجعه کنند و این تسهیلاتی است که برای تجار استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه تجارت از دیگر نکاتی است که پیگیری می کنیم و تلاش کردیم که کاهش هزینه را برای تجارت داشته باشیم، افزود: در بحث واردات چون گمرک استان مواد اولیه یا کالای اساسی است و اگر وارد کنندگان غلات و یا خوراک دام و طیور را به استان وارد کنند می توانیم به هر نقطه از استان که وارد کنند شرایط آن را فراهم سازیم و این باعث کاهش هزینه انبار داری را در پی دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در بحث تسریع در خروج کالا و نظارت بر خروج کالا ایکس ریل کامیونی را راه اندازی کردیم و در اوایل سال به بهره برداری رسیده است .

حسینی بیان کرد: کشوری که در مقابل ما قرار گرفته قاچاق خیز نیست و تنها قاچاقی که از ۱۰ سال قبل از این منطقه خارج می شد مواد مخدر بوده که خروج مواد مخدر استان از مرز اینچه برون با این امکانات صفر است.

وی گفت: هشت هزار تن واردات کالا به استان داشتیم که ارزش آن ۱۵ میلیون دلار بوده، ترانزیت خارجی ما نسبت به سال گذشته فعال شده و ۱۱ هزار تن کالا از کشور ترکیه از از مرز استان خارج یا وارد شده است که بیش از ۲۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: درآمد گمرک در این پنج ماه ۵۷ میلیارد تومان شده که نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۴:۰۵ ب.ظ

دیدگاه