آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

کدخبر:۶۳۵۲۰

البرز گلستان ،/ به مناسبت هفته خبرنگار  مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور دکتر گلفیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی  و دکتر جمالزاده  مشاور اجرایی به همراه دکتر ایروانی و زرگران و میربهبهانی در سالن کنفرانس دانشگاه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

دکار گلفیروزی  در این مراسم نقش و شغل خبرنگاری را بسیار مهم خواند و گفت: اگر عشق و علاقه در کار نباشد، با حقوق اندک نمی‌توان کار خبرنگاری انجام داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: شغل خبرنگاری هنر و حرفه نقش مهمی در تبیین، آگاه‌سازی و شفاف‌سازی افکار آحاد جامعه دارد.

وی ادامه داد: مسئولان در جهت رشد، توسعه و خدمت باید تمرین کنند تا ظرفیت پذیرش نقد را داشته باشند.

دکترگلفیروزی در ادامه با اشاره به چالش اصلی حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: ۵۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های دولتی خالی از پزشک متخصص و فوق‌تخصص است که همین آمار متوسط کشوری است.

وی افزود: وزارت بهداشت از اواخر مهرماه نیروهای متخصص را تقسیم می‌کند و همچنین تلاش می شود تا متخصصین بومی خود از استان‌های دیگر را به گلستان برگردانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دلیل عمده نبود متخصص و فوق‌تخصص در مراکز درمانی دولتی را پایین بودن تعرفه‌های پزشکی و پرداختی‌های ماهانه به آنان به نسبت مراکز درمانی خصوصی اعلام کرد و گفت: ادامه تحصیل ندادن پزشکان عمومی برای تخصص و بالاتر و گرایش آنان به کارهای آزاد همچون عمل‌های زیبایی نیز در کمبود پزشکان متخصص و فوق‌تخصص تاثیرگذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان و به ویژه در بخش شرقی این استان، قطب سرطان است و به علت نبود جراح متخصص بسیاری از بیماران سرطانی گلستان به مشهد و تهران اعزام می شوند

گلفیروزی ادامه داد: گلستان در بخش جراح قلب و فوق‌تخصص قلب نیز مشکلاتی دارد.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان، گفت: در این سفر حدود ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای چهار پروژه در بخش حوزه عمرانی بهداشت و درمان به تصویب رسید.

در این مراسم سه نفر از خبرنگاران به نمایندگی از دیگران در باره چالش‌های پیشرو خبرنگاران  و همکاری دانشگاه در مورد آموزش خبرنگاران در حوزه تخصصی  و مجوز ورود به بیمارستان‌ها  و سایر موارد توضیحاتی دادند .

 

تهیه خبر از محمد صالح افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶ ب.ظ

دیدگاه