با حضور دکتر خسرویان رئیس دانشگاه کشور در گلستان افتتاح شد:مرکز رشد واحدهای فناور شهید طهرانی مقدم دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان

کدخبر:۵۳۱۴۰

البرز گلستان/برگزاری آیین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور شهید طهرانی مقدم دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور دکتر خسرویان ریاست دانشگاه و معاون امور اقتصادی استانداری گلستان

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، آیین افتتاحیه مرکز رشد واحدهای فناور شهید طهرانی مقدم دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور دکتر عرفان خسرویان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، مهندس دهنوی، معاون امور اقتصادی استانداری گلستان، دکتر منصور غفاری سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان، دکتر مهدی غفاری ریاست پارک علم و فناوری استان گلستان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
در این مراسم دکتر منصور غفاری سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان، ضمن عرض خیرمقدم، توجه به مقوله فناوری در راستای خلق ثروت از طریق علم و مهارت ، کارآفرینی و اشتغالزایی را رویکرد اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه ای حمایت از مراکز رشد است که این گامی مهم در راستای تجاری سازی علم می باشد.
دکتر عرفان خسرویان ضمن ابراز خرسندی از حرکت دانشگاه‌ها به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: جهت گیری جدید دانشگاه فنی و حرفه ای به سمت حل مسائل و مشکلات صنعت و جامعه، کار آفرینی، اشتغالزایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشکده¬های استان گلستان از بحث‌های جدی و اولویت دانشگاه است. این محل باید محفلی برای صنعت گران و افراد داری ایده های خلاقانه و نوآورانه باشد و تمامی مراحل تبدیل ایده به محصول و گام های بعد از آن مانند صادرات را حمایت نماید.
ایشان با اشاره به مزیت رقابتی دانشگاه فنی و حرفه ای در محور صنعت و ترکیب آن با صنایع خلاق که در استان گلستان مورد توجه است؛ را انتخابی خوب برای زمینه فعالیت این مرکز رشد دانسته و آینده را بسیار روشن ارزیابی نمودند.
در ادامه جلسه، مهندس دهنوی معاون امور اقتصادی استانداری گلستان، ضمن تبریک به خانواده دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شهید طهرانی مقدم؛ پیگیری در جهت توسعه این مرکز را امری مهم دانسته و گفت: معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان به صورت همه جانبه از مراکز رشد واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید. ایشان در ادامه بیان داشت: این مرکز باید در سایر شهرستان های استان نیز فعالیت داشته باشد.از این رو از ظرفیت افراد فناور در حوزه صنایع خلاق در کل استان بهره گیری شود.

در ادامه این جلسه دکتر مهدی غفاری ریاست پارک علم و فناوری استان گلستان در خصوص نحوه فعالیت شرکت¬های دانش بنیان در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه عنوان کرد: تلاقی استارتاپ¬های کوچک با شرکت های مستقر در مراکز رشد و نوآوری از جمله کاربردهای این مراکز هستند و این رویکرد سبب می¬شود که برای تولید محصولات شرکت های دانش بنیان و تیم های استارتاپی سرمایه گذاری صورت گیرد. از این رو رویکرد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از تاثیرگذارترین زمینه ها در اشتغالزایی، خلق ثروت و تجاری سازی علم و محصول می باشد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۸ ب.ظ

دیدگاه