نشست هم اندیشی فرهیختگان سیستانی با حضور امام جمعه زابل در گلستان .

به گزارش گروه فرهنگ پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از سایت خبری شاهد فردادر این نشست امام جمعه زابل خطاب به سیستانی های گلستان عنوان کرد: ابتدا همه شما را دعوت به تقوای الهی می نمایم، وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان نشست گفت: سیستان سرزمین اسطوره هاست، مهد دلیران و جوانمردان است، سرزمین اجتهاد، سرزمین آیت الله سیستانی، آیت الله مرتضی مطهری سیستانی، آیت الله حسینی طباطبایی، آیت الله بختیاری، آیت الله شریفی سیستانی، مهد جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت است، سرزمین شهید میرحسینی که مقام معظم رهبری در وصف آن می گوید: من سیستان را اینگونه شناختم، یعنی سیستان را با شهید میرحسینی شناختم، سیستان یعنی شهید عالی، سرزمین آن شخصیتی که حسین فهمیده را دوباره تکرار کرد، اما با یک الگوی پیچیده تر، شهید مسلم کیخا.

ما این افتخارات و تمدن بزرگ را داریم.

سرزمین اولینها، سیستانی ها اولین کسانی بودند که انتقام خون سیدالشهدا را گرفتند، اولین جراحی مغز جهان در سیستان انجام شد، اولین چشم مصنوعی جهان در سیستان ساخته شد، اولین انیمیشن جهان و اولین تمدن شهرنشینی جهان در این سرزمین زیر خرمن ها خاک خوابیده است.

سیستان از ریزگردها رنج میبرد، امروز سیستان از ریزگردهای هامون رنج نمیبرد، بلکه از ریزگرد غفلت رنج میبرد، غفلت همه ما.

الحمدالله حرکات خوبی اکنون در حال انجام است، دارد قدمهای خوبی برداشته می شود، اولین همایش شهید مطهری را در سال گذشته در سیستان داشتیم، هدف این است که ما خودمان را پیدا کنیم، خیلی از بزرگان خودمان را تا کنون نشناختیم، از جمله امیر شهید محمد میر، اعجوبه ای که در کار خود یک متخصص بود.

حجت الاسلام کیخا در ادامه گفت: همه کارهای خود را برای خدا کنید، وی اشاره کرد: اولین حسینیه دارالولایه در سیستان تاسیس شد، برای اولین بار رسما درس فلسفه علامه طباطبایی تدریس شد، و انشاالله اگر ید واحد باشید بزودی درس خارج و اجتهاد نیز در زابل تدریس خواهد شد.

امام جمعه زابل خطاب به سیستانی های گلستان گفت: شما اگر در گلستان زندگی میکنید، در ضمن اینکه در کنار هم هستید محکم باشید، ملاک شما در هر انتخابی خدا باشد، اگر دیدید در میان شما سیستانی ها فردی است که توانمندی آن را دارد که گرگان را گلستان و گلستان را گلستان کند به او رای دهید و اما، اگر کسی در جمع شما اینچنین شاخصه ای را ندارد و اگر هم وجود دارد و آن شخص غیر سیستانی است، اگر برتری دارد به او رای دهید.

حجت الاسلام کیخا گفت: در تمامی عرصه ها در کنار یکدیگر باشید تا دیده شوید، تا همه بدانند قوم بزرگی هستید، و همیشه تصمیمات بزرگی می گیرید، و ملاک شما هم خدا باشد.

نگاهی هم به سیستان داشته باشید.
اکنون در زابل جوانان ما مطالبه گر شده اند، همدل و همزبان شده اند، در کنار مسئولین هستند و تمامی امورات مدیران را رصد میکنند، ما نیز عملکرد مسئولین را نظاره گر هستیم واعلام کرده ایم که منبعد هیچ مسئولی در سیستان حاشیه امن خبری نخواهد داشت.

مسئولین عملکرد خوبی داشته باشند مردم قدردان آنها هستند، اما اگر عملکرد خوبی نداشته باشند و در کار خود خیانت نمایند مردم ما فهیم هستند و متوجه خواهند شد و آن را بازخواست خواهند کرد.

از شما سیستانی های گلستان میخواهم سیستان را مدنظر قرار دهید، اشتغال و اقتصاد سیستان را مورد توجه قرار دهید، این را بدانید اگر در مناطق دیگر تلاش میکنند ارزش افزوده داشته باشند، در زابل مردم تلاش میکنند زنده بمانند، و لقمه نانی داشته باشند.

سیستان را دریابید و به یاری سیستان بشتابید، فقرای سیستان را دریابید.

امام جمعه زابل خطاب به دولتمردان تدبیر وامید گفت: دولت محترم باید یارانه مخصوص به سیستانی ها بدهد، سیستانی ها وظیفه مرز داری را برعهده دارند، مجلس باید تلاش کند حق مرز نشینی سیستانی ها بیش از سایرین داده شود.

احداث دیوار امنیتی در سیستان یک اشتباه بود، امیدواریم با بازگشایی معبر مرزی و ایجاد منطقه آزاد تجاری رونق و توسعه به سیستان بازگردد.

حجت الاسلام کیخا در پایان گفت: از برگزار کنندگان این مراسم قدردانی مینمایم، و از حضور در این نشست بسیار ارزشمند و باشکوه خدا را شاکرم و افتخار میکنم ساعاتی را در جمع سیستانی های توانمند گلستان بودم.

Golestanema11

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۷ ب.ظ

دیدگاه