حاجی مشهدی مدیرکل امورمالیاتی استان گلستان درخطبه های نماز جمعه بندرگز: خط قرمز سازمان امور مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی و مقابله با دانه درشت ها است

کدخبر:۶۲۵۵۱

البرز گلستان/حاجی مشهدی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان در خطبه های نماز جمعه شهرستان بندرگز پیرامون ترویج فرهنگ مالیاتی و تشریح قوانیین و مقررات و تکالیف مودیان محترم مالیاتی و ارایه گزارش عملکرد ۱۴۰۰و سه ماهه اول ۱۴۰۱ در حاشیه برگزاری میزخدمت در مصلی نماز جمعه شهرستان بندرگز توضیحاتی داد.

وی اظهار کرد:جلوگیری ازفرارمالیاتی خط قرمزو سرلوحه کار سازمان مالیاتی و اداره کل امور مالیاتی استان گلستان است تا بتوانیم جلوی دانه درشت ها را بگیریم و از کنار آن بتوانیم به کشور کمک کنیم.

وی افزود:کمک به واحدهای تولیدی سرلوحه کار سازمان مالیاتی است ودر سال گذشته نرخ مالیات واحدهای تولیدی ۵درصد کاهش داشته تا امور مالیاتی بتواند به شرکت ها و واحدهای تولیدی کمک کند.

حاجی مشهدی در ادامه متذکر شد:اداره کل مالیاتی گلستان در سال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در آمد مالیاتی داشت و در سطح کشور حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سهم سازمان مالیاتی بود که این  مبلغ در نهایت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محقق شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان   سپس تاکید کرد:امسال نیز بحث مالیاتی از اهم منابع در آمدی کشور بود که در سال۱۴۰۱ در بودجه کشور  بحث ویژه ای پیدا کردو در آمدهای مالیاتی به ۵۴۰هزار میلیارد تومان  تقریبا دوبرابر نسبت به سال گذشته افزایش بافته است.

وی افزود: برنامه سازمان مالیاتی حمایت از مشاغل پایین با در آمد کمتر است که حتی از آنان حمایت شود ویا مالیات از آنان گرفته نشود

حاجی مشهدی تصریح کرد:اما خط قرمز سازمان مالیاتی فرار مالیاتی می باشد و کسانی که در آمد میلیاردی دارند ولی باز فرار مالیاتی دارند.  وقطعا سازمان مالیاتی در مقابل آنان خواهد ایستاد و مقابله خواهد کرد.

پایان پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۲ ب.ظ

دیدگاه