مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ۱۱  وقف جدید ثبت درسامانه موقوفه های کشور در سال جاری از گلستان خبرداد

کدخبر:۶۲۱۵۹

البرزگلستان/

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: مسوولان، فعالان اجتماعی و فرهنگی، نخبگان، خیران و به ویژه رسانه ها نقش کلیدی در تبیین، معرفی و توسعه ظرفیت های متنوع فرهنگ وقف در جامعه دارند.

حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد  افزود: فرهنگ‌سازی توسعه وقف و آشنایی جامعه با این سنت حسنه مکتب اسلام تاثیرات فراوانی در عدالت اجتماعی، همگرایی اقوام و مذاهب، ماندگاری موضوعات دینی، ایثار و تقویت باورهای اعتقادی دارد.

وی با اشاره به  ۸۵۰ نوع نیت وقف اظهارداشت: وقف با  نیت های مختلفی از جمله حقوق حیوانات و محیط زیست، عیادت بیماران، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، امداد اجتماعی، تحقیقاتی، درمانی، تشویق کودکان به نماز، اشتغالزایی، ازدواج آسان، سلامت، توسعه شرکت های دانش بنیان،  زراعت و گردشگری می تواند باشد که نیازمند سرمایه گذاری خیران است.

وی بیان کرد:  در سال جاری ۱۱  وقف جدید در گلستان متناسب با نیازهای روز جامعه در سامانه موقوفه های کشور ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در جنگ اقتصادی و جنگ نرم زمان حاضر امامزادگان و بقاع متبرکه تبدیل به قرارگاه فرهنگی امداد اجتماعی برای فعالیت های میدانی  اقتصادی و حمایتی جوانان شدند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: توسعه و حمایت شرکت های دانش بنیان، هوشمندسازی ساختمان ها و افزایش بهره وری آب با بازیافت آن و بسیاری از موارد روز جامعه مورد توجه ویژه اوقاف قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همچنین متناسب با این فضاها کارگاه های اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار و جوانانی که دنبال فضای کسب و کار هستند ایجاد شد و مکان هایی مانند حسینیه ها و زینبیه ها را در طول سال در اختیار افراد متقاضی قرار دادیم.

وی بیان کرد: اوقاف گلستان از طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان در راستای ایجاد اشتغال، تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در راستای خدمت رسانی در امامزاده روشن آباد شهرستان کردکوی با قدمتی بیش از ۵۷۰ سال به عنوان نخستین و قدیمی ترین موقوفه استان گلستان نهالستانی با حمایت از اختراع گونه تلفیقی صنوبری سیبری و بومی که سازگار با شوری و گرمای بالاست هزار نهال کاشته شد.

استان گلستان با ۱۲۳ بقعه متبرکه و ۱۸۹ امامزاده زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در رونق  دارد.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

این استان شمالی  پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و بیش از ۷۰ هزار رقبه دارد./ ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

دیدگاه