آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان: دانش بنیان شدن بخش کشاورزی دراستان موجب افزایش درآمد کشاورزان است

کدخبر:۶۰۳۳۱

البرز گلستان/آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در نماز جمعه این هفته مصلای وحدت گرگان، اظهار کرد: در استانی همانند گلستان که کشاورزی خیز است شرکت های دانش بنیان می توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند.

وی افزود؛ دانش بنیان شدن بخش کشاورزی استان فواید زیادی خواهد داشت که یکی از آنها افزایش درآمد کشاورزان است.
نماینده ولی فقیه در گلستان کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را از دیگر فواید دانش بنیان شدن دانست و گفت: ۹۰ درصد آب مصرفی ما متعلق به بخش کشاورزی و فقط ۱۰ درصد در بخش های دیگر است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته این میزان ۳۰ درصد است؛ از همین ۹۰ درصد هم ۳۳ درصد آن اسراف می شود که بیش از اندازه خطرناک و در حد هشدار جدی است.
وی افزود: کشورهای هند، آمریکا، چین، پاکستان و ایران در عرض ۷۰ سال گذشته بیشترین آب های زیرزمینی را استفاده کرده اند که برای آینده این کشورها بسیار خطرناک است؛ زیرا باعث فرونشست زمین در بسیاری از مناطق می شود.

وی تاکید کرد؛ دولت و مجلس باید دست کشاورزان را بگیرند و با اختصاص اعتبارات لازم بخش کشاورزی کشور را دانش بنیان کنند.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه مدیریت ناصحیح باعث خسارت زیادی به بخش کشاورزی می شود، تصریح کرد: در سال ۹۹ از واردات ۳۸ میلیارد دلاری کشور ۲۰ میلیارد دلار آن مربوط به محصولات کشاورزی و دامی بوده است در حالی که این محصولات را می توان در داخل تولید کرد.

وی، ادامه داد: نه تنها بخش کشاورزی ما؛ بلکه همه امور کشور باید بر اساس علوم و فنون دانش بنیان جلو رود تا از توسعه و پیشرفت عقب نمانیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر داشتن امنیت غذایی یعنی اینکه ما از مواد غذایی تامین باشیم و به بیرون وابستگی نداشته باشیم برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه گرگان به بیان اینکه حجاب اسلامی به دنبال ایجاد محدودیت برای زنان نیست، ابراز کرد: حجاب اسلامی به دنبال جمع کردن دست و پای زن و کشاندن در گوشه خانه و توهین به زن نیست؛ بلکه به دنبال حفظ شخصیت و کرامت زن است.

وی، افزود: هدف دنیای امروز غرب از زن چیزی دیگری است؛ ولی در دیدگاه اسلام زن شایستگی دارد که بتواند با رعایت ضوابط و شئونات اسلامی در جامعه فعال باشد.

به گفته وی؛ در حال حاضر ورودی دانشگاه های کشور ۶۰ درصد با بانوان است این نشان می دهد که اسلام با ورود بانوان به مرکز علمی مخالفتی نداشته؛ بلکه از آن استقبال هم می کند.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری از وجود ۱۰۰ هزار پزشک خانم در کشور خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ پزشک زن متخصص در کشور داریم و ۴۰ درصد پزشکان کشور نیز از بانوان است.

وی، ادامه داد: ۳۰ درصد (۷ هزار نفر) از هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از بانوان است.

به گفته وی؛ در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر از بانوان کارهای فرهنگی کشور را انجام می دهند.

آیت الله نورمفیدی در پایان خاطر نشان کرد: بانوان در میادین ورزشی هم حضور پررنگی دارند، در سال های گذشته حدود ۸۰۰ زن ورزشکار ایرانی در میادین ورزشی جهان موفق به کسب مدال شدند.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۶:۱۸ ب.ظ

دیدگاه