توصیه های شرکتهای آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق گلستان در صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف با توجه به افزایش دمای هوا

کدخبر:۶۱۸۶۳

البرزگلستان/شرکت آب و فاضلاب گلستان در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه هواشناسی استان افزایش دمای هوا به ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد را پیش بینی کرده به مشترکان خود توصیه کرده با صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب به پیشگیری از بروز افت فشار و قطعی در شبکه آب کمک کنند.
بر اساس این اطلاعیه از مشترکین خواسته شده از مصرف غیر ضروری آب مانند شستشوی فرش ، حیاط و پارکینگ خودداری کنند و هنگام شستشوی ظروف ، لباس و حمام کردن ، شیر آب را دائم باز نگذارند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان هم با بیان اینکه مصرف برق در روز‌های عادی سال حداکثر ۴۰۰ مگاوات و در روز‌های گرم تابستانی بین ۱۵۴۰ تا ۱۶۰۰ مگاوات خواهد شد تاکید کرد: مدیریت مصرف برق می‌تواند جلوی قطعی و خاموشی‌ها را بگیرد.

قرار دادن دمای سیستم‌های سرماشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه، تمیز کردن فیلتر‌های کولر، درزگیری پنجره‌ها، استفاده از نور طبیعی، و خاموش بودن وسایل پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی، اطو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۷ از کار‌هایی است که می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد.

با مشترکین بخش کشاورزی تفاهم نامه‌ای امضاء کردیم که در صورت رعایت آن و خاموش بودن چاه‌ها در ساعت‌های اوج مصرف به مدت ۵ ساعت محاسبه برق آن‌ها رایگان خواهد بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۹ ب.ظ

دیدگاه