دکتربرزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ازاختصاص حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم خبرداد

کدخبر:۶۱۲۱۲

البرزگلستان/، «محمد برزعلی» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: گلستان با دارا بودن ۶۵۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۳ هزار هکتار باغ، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی، ۹۵۰ واحد صنعتی مرغداری، ۸۵ هکتار واحد گلخانه ای، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۵۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۰ کیلومتر اراضی ساحلی جایگاه خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد.
وی افزود؛ گلستان در تولید دانه های روغنی، مرغ، توتون و خاویار رتبه نخست، در تولید گندم، پنبه و خرمالو رتبه دوم و در تولید شلتوک (برنج)، پیله تر ابریشم، میگو، ماهیان خاویاری، جو و زیتون رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از وجود ۲۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این تعداد کشاورز در سال زراعی گذشته توانسته ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل ۵ درصد تولیدات کشور را روانه بازار هدف کند.

دکتربرزعلی افزود: امسال حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می شود ۹۲۰ هزار تن از این محصول در استان برداشت شود.
وی تصریح کرد؛ پیش بینی ما این است که بتوانیم امسال ۶۳۰ هزار تن گندم از کل تولید گندم استان را خریداری کنیم.
برزعلی، از زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۶۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی است.

وی افزود؛ تاکنون ۹۱۰ میلیارد تومان برای عملیات زهکشی اراضی کشاورزی استان هزینه شده است.

انتهای پیام /

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۶ ب.ظ

دیدگاه