جلسه مشترک هلال احمر و مخابرات گلستان/ آمادگی مخابرات استان برای تقویت پوشش ارتباطی مناطق کوهستانی

کدخبر:۶۱۷۷۳

البرزگلستان/

جلسه مشترک هلال احمر و مخابرات گلستان/ آمادگی مخابرات استان برای تقویت پوشش ارتباطی مناطق کوهستانی

جلسه مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و اداره کل مخابرات استان در راستای همکاری های مشترک بین دو سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی در این جلسه گفت: مخابرات حوزه بسیار حساسی است و مانند هلال احمر در زمان حوادث جزو کانون های بحران و همراه با استرس است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در بحران ها یکی از حوزه های مهم که می تواند تسهیل کننده باشد ارتباطات است، از قبیل حوادث کوهستان، هلال احمر به ارتباطات سیار نیاز دارد و یا در حوادثی همچون زلزله زیرساخت های مخابراتی آسیب می بیند قطعا تقویت ارتباطات به ویژه ارتباطات سیار کمک زیادی در امدادرسانی خواهد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از وظایف هلال احمر آماده کردن مردم با آموزش در زمان بحران ها و حوادث است و این ظرفیت در استان وجود دارد که نیروهای مخابرات هم از آموزش های امدادی برخوردار شوند و برای این منظور با تاسیس خانه هلال در مجموعه مخابرات تعامل بین سازمانی تسهیل خواهد شد.

در ادامه مدیر مخابرات منطقه گلستان هم گفت: هلال احمر جزو سازمان های مؤثر و خوشنام است و در بحران ها همیشه در میدان است خدمات بی منت به مردم ارائه می دهد. مخابرات هم در بحران ها جزو دستگاه های حساس است. نمونه عملکرد مخابرات در سیل آق قلا بود که با وجود آسیب دیدن اکثر زیرساخت ها، ارتباطات موبایلی و سیار مختل نشد.

مهندس غلامعلی شهمرادی اضافه کرد: از لحاظ زیرساخت ارتباطی استان در وضعیت خوبی قرار دارد در همه شهرها و ۹۵ درصد روستاها اینترنت پرسرعت داریم، اما دغدغه ی هلال احمر پوشش جغرافیایی در مناطق کوهستانی و نقاط کور است و ما این آمادگی را داریم که با هدف گذاری و نقاطی که از سوی هلال احمر اعلام می شود وضعیت ارتباطات آن نقاط را تقویت کنیم.

مدیرکل مخابرات گلستان تصریح کرد: ما در کنار شما و معین شما هستیم کار هلال احمر خدمت مستقیم به مردم در زمان بحران است و این ارزشمند است. با توجه به تعدادی بالای نیرو در مخابرات به عنوان مکان حساس آموزش های امدادی به نیروها در زمان بحران ها کمک کننده است و از پیشنهاد تاسیس خانه هلال در مخابرات هم استقبال می کنیم.

لازم به ذکر است در پایان جلسه ضمن توافق برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک، مهندس شهمرادی مدیرکل مخابرات منطقه گلستان، با به تن کردنِ لباس داوطلبی هلال احمر، به جمع داوطلبان این جمعیت پیوست.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۲ ب.ظ

دیدگاه