غریب آبادی سرپرست هلال احمر گلستان از اجرای ۴۰۰ برنامه در سطح استان به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمرخبر داد

کدخبر:۶۱۲۱۷

البرز گلستان/«قاسم غریب آبادی»سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر(۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه)، اظهار کرد: این خوی فزون طلبی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر قدس باعث ایجاد ناامنی و دلهره و از بین رفتن صلح و صمیمیت در بین مردمان ملل جهان شده است، اگر هر کسی به حق خود قانع باشد جهان مکانی امن برای زندگی بشریت خواهد بود.

وی افزود؛ خداوند انسان ها را قبیله به قبیله و شعبه به شعبه آفریده است تا همدیگر را به خوبی بشناسند و هیچ کسی نسبت به دیگری برتری ندارد مگر در تقوا.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان گلستان با اعلام اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: این نهاد خیریه رسالت سنگینی در راستای خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه دارد.

وی گفت: طی دوره ۲ ساله کرونایی در جهان، اقشار محروم جامعه آسیب های جدی را متحمل شده اند و دستگاه های خدمت رسان از جمله هلال احمر خادم این گروه ها بوده اند.

غریب آبادی سپس گفت ؛ جمعیت هلال احمر بدون تبعیض تسکین بخش آلام و دردهای افراد جامعه است.

غریب آبادی از اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته هلال احمر در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ برنامه استانی بوده و ۳۵۰ برنامه نیز در سطح ۱۴ شهرستان استان اجرا می شود.

وی، ادامه داد: ارائه خدمات توان بخشی به صورت تخفیف ویژه در درمانگاه ها، اجرای دوره بازآموزی، افتتاح کانون غنچه ها، رژه خودروهای امدادی در سطح شهر، برگزاری مانور درمان اضطراری در ۲ روستای محروم گنبد کاووس، فراخوان اهدای خون، اجرای کلاس های آموزشی، راه اندازی کاروان سلامت در بندر گز، کاشت ۱۰۰ اصله نهال به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، راه اندازی خانه های هلال در روستاها و محلات شهری، اجرای یادمان شهدای امدادگر به صورت کشوری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی در خطبه های نماز جمعه از مهمترین برنامه های این هفته است.

ویاز راه اندازی خانه های هلال در روستاها و محلات شهری از سیاست های اصلی این جمعیت است و به همین خاطر تاکنون ۲۵۰ خانه هلال در سطح استان خبرداد.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۲ ب.ظ

دیدگاه