قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی در همایش ملی خیرین سلامت: ۲۸۴ بیمارستان نیمه تمام کشوردر انتظار حمایت خیرین سلامت

به گزارش گروه خیرین و بهداشت و درمان گروه خبر البرز گلستان اولین  همایش ملی تجلیل از خیرین حوزه سلامت در مشهد و در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهر با حضور حدود ۴۰۰ نفر از خیرین حوزه سلامت در داشگاه علوم پزشکی مشهد در جوار باره حضرت امام رضا (ع) وبا حضوردکتر هاشمی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی و سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت ومحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی و دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ونمایندگان مجلس و معاون استاندار خراسان برگزار گردید.

محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی در همایش خیرین سلامت  در خصوص نقش خیرین سلامت عنوان کرد: ۲۸۴ بیمارستان در کشور نیمه تمام و بهره برداری از آنها نیازمند اعتبارات لازم می باشد؛ احداث این پروژه های بیمارستانی توسط بودجه های وزارت بهداشت حدود ۲۰ سال به طول می انجامد، در حالیکه با در انتظار حمایت خیرین سلانتحمایت خیران سلامت می توان سریعتر این طرحها را به بهره برداری رساند.

وی تصریح کرد: برای داشتن کشوری سالم باید خیران در حوزه احداث خانه های بهداشت و فرهنگ سازی سلامت وارد شوند و در این مسیر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ایازی ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین های دانشگاهی را برای ساخت مراکز درمانی و بهداشتی توسط خیران، اختصاص دهد و احداث این طرحها مشمول معافیت های مالیاتی هم می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های مردمی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان اظهار داشت: با افزایش جمعیت بروز بیماری های مزمن افزایش می یابد و خیرین می توانند به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مزمن و فرهنگ سازی در حوزه سلامت اجرای برامه های پیشگیرانه مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: هم اکنون ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی و حدود ۶۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور داریم که در بروز این بیماری ها نوع سبک زندگی بسیار تاثیرگذار است و باید اقدامات پیشگیرانه در دستور وزارت بهداشت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

IMG_9732

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۹ ب.ظ

دیدگاه