عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان: بنیادمسکن متولی توسعه روستاها است/باید درآمد پایدار برای روستاییان ایجاد کنیم

کدخبر:۶۰۹۰۶

البرزگلستان/

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:

بنیادمسکن متولی توسعه روستاها است/باید درآمد پایدار برای روستاییان ایجاد کنیم

مهندس عابدی با بیان اینکه اقدامات بنیادمسکن در حوزه‌های مختلف در اسناد بالادستی دیده شده است، این مجموعه را متولی اصلی توسعه در روستاها دانست.

مهندس قدرت‌الله عابدی در مراسم‌ تجلیل از ادارات کل منابع طبیعی و ثبت و اسناد املاک گلستان با بنیادمسکن استان اظهار کرد: این حرکت بزرگ انقلابی و جهادی توسط سه دستگاه اجرایی، بنیادمسکن، منابع طبیعی و ثبت اسنادواملاک رقم خورده است. این دستگاه‌ها اقدامات شایسته و ارزشمندی برای تثبیت روستای و ماندگاری جمعیت آنها انجام می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ابراز امیدواری کرد ساختار و فرهنگی که توسط این سه دستگاه نهادینه شده دامنه‌اش را وسیع‌تر کرده و به همه استان تعمیم دهیم.

وی در ادامه با اشاره به حادثه خیزی استان گلستان گفت: اگر بتوانیم مسکن ایمنی را فراهم کنیم خسارت‌های مالی و جانی در زمان بروز حوادث کاهش خواهد یافت و دعای خیر مردم نیز بدرقه مسئولان خواهد بود.

مهندس عابدی گفت: در اسناد توسعه‌ای و راهبردی استان مانند سند آمایش این اقدامات از جمله ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر ، حفظ روستاها و توسعه آنها از نظر فضای کالبدی، مهاجرت معکوس و …‌ در اسناد توسعه‌ای استان دیده شده است.

وی با اشاره به تدوین منظومه‌های روستایی در استان افزود: زمانی که آیین نامه برنامه ششم توسعه به استان‌ها ابلاغ شد ما این‌کار را به بنیادمسکن به عنوان متولی توسعه روستاها واگذار کردیم و امروز فاز مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده است.

وی به رونق گردشگری و ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها اشاره کرد و گفت: خیلی از روستاهای استان با اینگونه پروژه‌ها و اقدامات به یک درآمد پایدار رسیدند. با ایجاد و تثبیت درآمد، می‌توانیم ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها را داشته باشیم. اما اگر نتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم روستاها کم کم خالی از سکنه خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: در کنار عمران روستایی می‌توانیم برلی پایداری و زیباسازی روستاها از محل درآمدهای حاصله در همان روستا کمک گرفت و روند توسعه و عمران و آبادانی روستاها را شتاب بخشید.

وی گفت: این اقدام شایسته‌ای است که در کنار ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، بنیادمسکن به حوزه تولید و اشتغال نیز توجه دارد. ضمن اینکه اقتصاد استان گلستان به روستاها گره خورده و فقط در چندماه آینده با برداشت گندم، جو و کلزا ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی در این استان ایجاد می‌شود.

مهندس عابدی افزود: برای سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی برای استان پیش بینی شده است که برای تحقق آن باید در حوزه صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی تحول ایجاد کنیم..

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸ ق.ظ

دیدگاه