خواجه مظفری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به مناسبت هفته کارگر: حمایت از شرکت های دانش بنیان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد مشوق های بیمه ای درانجام می شود

‌کدخبر:۶۰۸۱۲

البرزگلستان/حسینعلی خواجه مظفری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته کار و کارگر (۵ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: توسعه یک کشور نیازمند کارگران زحمتکش است تا اقتصاد کشور روند رو به رشد خودش را طی کند.

وی افزود؛ کارگران بعد از انقلاب اسلامی و حتی در دوران دفاع مقدس و امروزه با وجود ویروس کرونا نقش چشمگیری در ارتقاء بخش تولید کشور داشتند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، هفته کار و کارگر را فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات کارگران صدیق  دانست و گفت: زنان و مردان بلند همت کارگر با وجدان کاری و شور و انگیزه فراوان موجبات خوداتکایی کشور را فراهم کردند.

وی افزود: برای این هفته ۱۰۶ برنامه پیش بینی شده که ۱۶ برنامه آن استانی و ۹۰ برنامه نیز در سطح ۱۴ شهرستان استان اجرا می شود.

به گفته وی؛ برگزاری یادواره شهدای کارگر، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار، نشست با نمایندگان کارگران و کارفرمایان، افتتاح سالن ورزشی کارگران در کلاله با هزینه ۹ میلیارد تومان، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، برگزاری نمایشگاه های کارآفرینی و اشتغال زایی، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، حضور در
راهپیمایی روز جهانی قدس و شرکت در نماز جمعه از مهمترین برنامه های این هفته است.

خواجه مظفری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت بخش تعاون است، تصریح کرد: بخش تعاون از بخش های مهم کشور بوده که در سال های گذشته کمتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد مشوق های بیمه ای در راستای تقویت این بخش انجام می شود.

خواجه مظفری گفت ؛ تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار از اقدامات موثری است که این اداره کل به آنها توجه ویژه ای دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از وجود ۱۱ هزار تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۷۰ تعاونی فعال داریم که از این تعداد یک هزار و ۴۴۵ تعاونی را بانوان اداره می کنند.

وی افزود: با توجه به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده سهمیه اشتغال استان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر است که با کمک همگان به آن دست خواهیم یافت.

وی گفت ؛ در جشنواره تعاونی های برتر که در سال گذشته برگزار شد، ۵ تعاونی از استان در سطح ملی به عنوان تعاونی برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲ ق.ظ

دیدگاه