سخنگوی بدر: شرایط برای عملیات بزرگ شیعه و سنی علیه داعش آماده است

به گزار ش پایگاه خبری البرز گلستان به گفته سخنگوی سازمان بدر، آزادی موصل پیش از پاکسازی مناطق اطراف این شهر بسیار دشوار است و در عین حال مناطقی آزاد خواهد شد که حتی داعش فکرش را هم نخواهد کرد.

النوری، در توضیح عملیات مشترک نیروهای مختلف عراقی افزود: برای ‘بستن دهان’ آن دست از نیروهای سیاسی که علیه الحشد الشعبی تحریک می کنند، پیشنهاد کردیم که نیروهای الحشد و ارتش کل منطقه را پاکسازی کرده و شهرهایی را که داعش در آن حضور دارد، محاصره کنند و برای پاکسازی شهر، نیروهای عشایری سنی وارد شوند، اما آنها این پیشنهاد را رد کردند و خواستار همراهی قوای دولتی و الحشد الشعبی با عشایر در ورود به شهرهای سنی نشین شدند.

وی در خصوص شیوه این عملیات هم گفت که با توجه به تجربیات موفق و مهمی که در عملیات مختلف در ‘آمرلی’، ‘جرف النصر'(جرف الصخر)، ‘جلولا’، ‘سعدیه’ و سایر مناطق کسب کرده ایم، این عملیات برنامه ریزی شده است.

کریم النوری، درباره برخورد آمریکایی ها با نبرد حساس پیش رو نیز تاکید کرد: آمریکایی ها قاعدتا از این موضوع خشنود نیستند و فکر می کنم شنیدن این خبر آنان را نگران کرده است.

از وی درباره دلایل نگرانی آمریکایی از عملیات نیروهای مسلح عراقی سووال شد که گفت: برای آمریکایی ها خیلی سخت است که نیروهای داخلی بتوانند بر داعش غلبه کرده و ریشه اش را از عراق بکنند. آنها گفته بودند که این جنگ ۳۰ سال طول می کشد و حالا مردم ما بدون کمک ارتش آمریکا، ریشه این گروه تروریستی را در کمتر از یک سال در عراق تمام می کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه