حجت‌الاسلام ولی‌نژاد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیادمسکن گلستان: خدمات‌رسانی به محرومان در روستاها، مأموریت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد

کدخبر:۵۹۱۱۶

البرز گلستان/

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیادمسکن گلستان:
خدمات‌رسانی به محرومان در روستاها، مأموریت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ساخت مسکن برای جوانان اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد گفت: این بنیاد در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برای حمایت از محرومان و مستضعفان شکل گرفته است که تا امروز منشأ خدمات بسیاری بود.

به گزارش روابط عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام نوراله ولی‌نژاد، بنیادمسکن را نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی دانست که اولویت و مأموریت اصلی آن خدمت به محرومان در روستاها بوده است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیادمسکن گلستان گفت: امام خمینی (ره) چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تاسیس حساب ۱۰۰ را دادند و به خوبی به موضوع تأمین مسکن به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی به ویژه برای طبقات متوسط و پایین‌‎تر تأکید کردند.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس بنیاد مسکن، توجهی به روستاها نشده بود، افزود: آن زمان مردم در روستاها یا خانه نداشتند یا اگر هم خانه‌ای بود، فرسوده و به شدت آسیب پذیر بود.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد با بیان اینکه بنیادمسکن در راستای اهداف انقلاب اسلامی و برای حمایت از محرومان و مستضعفان شکل گرفته است، گفت: از آن زمان تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منشا برکات زیادی در روستاها بوده و امروز هم چند مأموریت اساسی و مهم را برای خدمت به روستاییان در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه گلستان از جمله استان‌هایی است که همواره در معرض خطر بروز حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد، اظهارکرد: در حوادثی مانند زلزله یا سیل بیشترین خسارت‌ها در جاهایی اتفاق می‌افتد مسکن مقاوم نداریم یا این خانه‌ها در مسیر سیل و بحران‌های دیگر قرار دارند. مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یک مأموریت مهم بنیاد است که در زمان بروز حوادث جلوی خسارت‌های بیشتر را می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیادمسکن گلستان، تأمین مسکن جوانان را یکی از طرح‌های خوب و مهم در استان برشمرد و گفت: جوانان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و باید نیاز آنان به ویژه در حوزه مسکن فراهم کنیم. یکی از اهداف طرح تأمین مسکن جوانان در روستاهای استان، ماندگاری جمعیت در این مناطق است.

وی افزود: احداث مسکن محرومان یکی دیگر از اقدامات ارزنده بنیاد مسکن است که برنامه‌های خوبی برای ساخت مسکن ویژه محرومان و نیازمندان در روستاها طی یکی دو سال اخیر انجام شده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه