دکتر زنگانه استاندار گلستان درستاد توسعه درختکاری اعلام کرد: کاشت نهال به نیت هر شهروند، یک نهال و هر شهید ۱۰ نهال در استان

کدخبر:۵۸۶۶۵

البرز گلستان/

جلسه ستاد توسعه درختکاری با محوریت هفته منابع طبعی در استانداری گلستان با ریاست استاندار گلستان و دبیری منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

استاندار گلستان با تاکید بر اجرای پویش نهال‌ کاری ایران سبز در این استان گفت: در راستای اجرای این پویش باید به نیت هر شهروند، یک نهال و به نیت هر شهید ۱۰ نهال کاشته شود که سهم گلستان حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار نهال است.

دکتر علی‌محمد زنگانه عصر چهارشنبه ۱۳ بهمن در جلسه ستاد توسعه درختکاری استان اظهار کرد: این تعداد کاشت نهال یک چشم‌اندازی است که باید تا پایان سال جاری به سرانجام‌ برسد.

وی خاطرنشان کرد: متولیان امر باید طوری برنامه‌ریزی کنند که کاشت این تعداد نهال رفع تکلیف نباشد و اجرای این برنامه یک پیوست قوی نگهداری نهال‌های کاشته شده، به همراه داشته باشد.

استاندار گلستان با اشاره به وجود ۸ اقلیم مختلف در استان گفت: متولیان با الگوبرداری از نمونه‌های گذشته ۱۰ نهال مثمر و ۱۰ نهال غیرمثمر متناسب با شرایط آب و هوایی استان انتخاب و اقدام به کاشت آن نمایند.

دکتر زنگانه ادامه داد: باید درختانی انتخاب و کاشته شوند که پایداری بیشتری باشند علاوه بر آنکه روش اجرا و مکان‌های کاشت باید طوری باشد که پایدارتر باشد.

وی تصریح کرد:‌ از این پس برای هر مجوزی که در استان صادر می‌شود، باید با رعایت الزامات و متناسب با شرایط استان، پیوست کاشت نهال داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: هر کاری اگر با منافع مردم و استفاده از آنان به ویژه تشکل‌های مردمی همراه نباشد، بدون‌ شک از بین خواهد رفت.

زنگانه تاکید کرد: با مدیریت مدیران کل امور شهری و نیز امور روستایی موسسه خیریه و نیکوکاری برای توسعه درختکاری تاسیس شود و مردم پای کار باشند.

وی اظهار داشت: در ذیل این ستاد، کارگروه توسعه فضای سبز، زراعت چوب تشکیل و جلسات ماهانه برگزار و نتایج آن در جلسات فصلی ستاد ارائه شود.

وی بیان کرد: الگوهای موفق درختکاری در استان شناسایی و مستندسازی شود.

استاندار گلستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را موظف کرد با ارائه طرحی ویژه، مسیر گرگان‌ به آق‌قلا را نهال کاری کند و این کار طوری باشد که در بازه زمانی سه ساله، نتیجه‌ای حاصل گردد و ادامه داد: دادستان‌ها نیز تلاش کنند تا از مجازات جایگزین حبس در این بخش استفاده کنند.

زنگانه افزود: در کنار جشنواره شهید رجایی، یک‌ شهردار، یک فرماندار، یک دهیار و یک بخشدار به همراه پنج تشکل مردمی در این حوزه و توسعه درختکاری تجلیل خواهند شد

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه