جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان :مراسم گرامیداشت روزخبرنگار در روز یکشنبه ۱۸ مرداد با میزبانی بسیج رسانه همراه با مراسم معرفی شهید محمد رضا معززی

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان علی محمد جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان در جمع اصحاب رسانه گلستان ضمن تبریک روزخبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای غواص اظهارکرد: از آنجا که استان میزبان شهدای غواص است و همچنین این موضوع که بتوانیم یاد شهدای مدافع حرم را نیز گرامی بداریم جشنواره رسانه ای با عنوان ” شهدای غواص و خط شکن و مدافع حرم ” در گرگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : این اقدام در راستای آماده سازی فضای رسانه ای استان جهت برگزاری اجلاسیه شهدای استان و تهییج مردم جهت حضور پرشور در برنامه های استقبال و تکریم شهداء و کمک به مسئولان و متولیان این امر جهت برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم و پوشش مناسب مراسم برگزار خواهد شد.

جعفری در ادامه اذعان داشت : این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر در انتقال آموزه‌ها و واقعیات دفاع مقدس، ترویج ادبیات مقاومت و نقش شهدای غواص و مدافع حرم در فرهنگ دفاع مقدس و هوشیاری و بصیرت افزایی در جامعه برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این همایش با حضور فعالان رسانه ای گلستان انجام خواهد شد ، تصریح کرد: زمان جشنواره از ابتدای بهمن ماه سال ۹۳ و با هفته دفاع  مقدس و اربعین شهدای غواص نیز این جشنواره به پایان خواهد رسید.

 رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش مکتوب و مجازی برنامه ریزی شده است ، گفت : این جشنواره در بخش های سرمقاله، یادداشت (خاص رسانه های مکتوب)، مصاحبه، گزارش، مقاله، تیتر، خبر، قطعه ادبی ( شعر، داستانک، خاطره و … )، عکسهای خبری منتشره در رسانه ها، طراحی و صفحه آرایی (خاص رسانه های مکتوب) و بخش ویژه (فیلم کوتاه با مضمون تشییع شهدای غواص و مدافع حرم استان) ( خاص رسانه های مجازی) برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره، اظهارداشت: شهدای غواص و مدافع حرم و همرزمان آنان، سبک زندگی شهدای غواص و مدافع حرم و نقش آن در رسیدن به مقام شهادت، استکبار ستیزی، در مرام و شیوه عملی شهدای عواص و مدافع حرم، فرهنگ مقاومت و پایداری در دهه چهارم انقلاب و نقش مقاومت در شکل گیری تمدن اسلامی از موضوعات این جشنواره است.

 جعفری با اشاره به اینکه آثار تولیدی شرکت کنندگان باید مرتبط با موضوعات جشنواره باشد و این آثار در یکی از رسانه ها منتشر شده باشد ، گفت : ثبت نام اولیه در جشنواره از طریق سایت بسیج رسانه صورت می گیرد.

وی افزود: مراسم گرامیداشت روزخبرنگار در روز یکشنبه ۱۸ مرداد با میزبانی بسیج رسانه همراه با مراسم معرفی شهید محمد رضا معززی به عنوان شهید شاخص حوزه رسانه گلستان که در روزنامه جمهوری اسلامی و دیگر رسانه های آن زمان قلم می زده است برگزار خواهد شد.

محمد رعیت دبیر جشنواره رسانه‎ای ” شهدای غواص، خط شکن و مدافع حرم ” در جمع خبرنگاران گلستان با گرامیداشت ورود شهدای غواص و خط‎شکن به استان اظهارکرد: روز خبرنگار روزی است که خدمات و منزلت اصحاب رسانه پاس داشته می شود و این روز را پیشاپیش به همه اهالی رسانه تبریک عرض می نمایم.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم استان همزمان با تشییع پیکر پاک شهدا در استان شکل گرفت ، تصریح کرد : اهداف برگزاری جشنواره ۵ محور کلی دارد در بخش های «شهدای غواص و مدافع حرم و همرزمان آنها»، «سبک زندگی شهدای غواص و مدافعان حرم و نقش سبک زندگی در رسیدن به مقام شهادت»، «استکبارستیزی در مرام و شیوه عملی شهدای غواص و مدافع حرم»، «فرهنگ مقاومت و پایداری در دهه چهارم انقلاب» و «نقش مقاومت در شکل‎گیری تمدن اسلامی» و آثاری که در این چارچوب و موضوعات باشند در جشنواره شرکت داده خواهد شد.

رعیت در ادامه اذعان داشت : جشنواره مذکور در۱۰ بخش تدوین شده و علاقمندان می‎توانند در بخش‎هایی نظیر ” سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش، خبر، مقاله، تیتر، قطعه ادبی اعم از شعر، داستانک و خاطره، عکس، طراحی و صفحه‎آرایی و فیلم کوتاه خبری” که بخش فیلم کوتاه مختص به رسانه های مجازی است شرکت نمایند

عضو بسیج رسانه با اشاره به اینکه ۱۲ شرط برای حضور و شرکت در جشنواره تعیین شده گفت: اولویت شرکت در جشنواره ارائه آثار تولیدی است و آثاری که طبق اهداف و شرایط جشنواره است پالایش خواهد شد و پس از آن آثاری که به عاریه از رسانه‎های مجازی در رسانه‎های مکتوب منتشر شود به مرحله داوری نخواهند رسید اما جزو آثار رسیده محسوب می‎شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : رسانه‌های مکتوب شامل ” مطبوعات استانی ، منطقه‌ای و یا کشوری ” که بصورت رسمی و با مجوز به چاپ می رسند و رسانه های مجازی نیز شامل ” خبرگزاری ها ، پایگاههای خبری تحلیلی و سایتها و وبلاگها ” می‌باشد.

رعیت در ادامه افزود : خبرنگاران شرکت کننده در جشنواره باید استانی باشند و افرادی که از استانهای دیگر شرکت نمایند جزء اولویت های داوری نخواهند بود.

دبیر جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص ، خط شکن و مدافع حرم گلستان یکی از مهمترین بخش‎های جشنواره را در داوری آثار ارسالی برشمرد و گفت: برای اینکه نتایج جشنواره از هرگونه شائبه دور باشد دبیر علمی جشنواره که از اساتید روزنامه‎نگاری خارج از استان گلستان است انتخاب شده که از اساتید مورد تائیید وزارت ارشاد است.

وی در در ادامه تصریح کرد:  هر خبرنگار می تواند در ۳ بخش و در هر بخش نیز می تواند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

رعیت مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره را ۲۰ مهرماه ۹۴ است و افزود: فرم شرکت در جشنواره حتما باید همراه آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد و علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‎توانند از طریق مراجعه  به نشانی الکترونیکی  www.basijrasaneh.ir  و دریافت فایل ثبت نام، تکمیل و ارسال آن به ایمیل   b.resaneh.g@chmail.ir  می تواند صورت پذیرد.

عضو شورای بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه آثار می تواند از طریق پست پیشتاز به دبیرخانه بسیج رسانه ارسال شود ، گفت: علاقمندان می توانند برای اطلاع بیشتر از طریق شماره تلفن‎های ۳۱۴۲۶۲۶۵ الی ۳۱۴۲۶۲۶۷ تماس حاصل نمایند .

وی در پایان تصریح کرد: نفرات اول تا سوم شرکت کننده در هر بخش از جشنواره نیز تقدیر خواهند شد.

گفتنی است ؛آثار می بایست بصورت مکتوب و از طریق پست پیشتاز و یا بصورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

آدرس دبیرخانه جشنواره:

گرگان – میدان شهید قندهاری(ترمینال) – قبل از اداره راهنمایی و رانندگی – مجتمع امام رضا(ع) – طبقه ۴ –واحد۱۳ – بسیج رسانه گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه