بابایی مدیر کل کمیته امداد استان گلستان:۲۰۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان راهی خانه بخت شدند

کدخبر:۵۷۸۸۸

البرز گلستان/مدیر کل کمیته امداد استان گلستان خبرداد:

*توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان گلستانی*

۲۰۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان راهی خانه بخت شدند .

عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:این نهاد با اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه ، به ارزش ۵ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان ، زوج های جوان را راهی خانه بخت کرد.
وی با اشاره به برنامه ی اهدای ۱۲۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری افزود: ۵ قلم لوازم خانگی با شعار “ازدواج آسان با کالای ایرانی” شامل؛ یخچال فریزر،ماشین لباسشویی،اجاق گاز،تلویزیون و جاروبرقی در هر سری از این جهیزیه هاست.
بابایی افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ سری جهیزیه طی ۲ مرحله در سالروز آزادی خرمشهر و همچنین دهه ی کرامت با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زوج‌های گلستانی اهدا شده است.
بابایی عنوان کرد: این نهاد با برنامه ریزی قرار است طی ۲ نوبت دیگر و در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) وهمچنین دهه ی مبارک فجر با همت خیران عزیز ، باقی مانده برنامه اهدای جهیزیه خود را محقق نماید .
بابایی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد، فراهم کردن زمینه ازدواج موفق و زندگی پایدار است، افزود: علاوه بر اهدای جهیزیه و کمک هزینه‌های ازدواج، ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج و دوره‌های آموزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، تربیت فرزند و آیین همسرداری برای نوعروسان و زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: این نهاد در سال گذشته ۱۷۸۶ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر۱۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ازدواج آسان جوانان تحت حمایت تخصیص داده است.
وی با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمند سازی خانواده‌های نیازمند افزود: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.
انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۷ ب.ظ

دیدگاه