دکترمحمدنژاد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان بندرگز: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا و مکتب فاطمی بود

کدخبر:۵۷۷۲۲

البرز گلستان/

دکتر مجیدمحمدنژاد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرگز: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا و مکتب فاطمی بود.

دکتر مجید محمدنژاد در جلسه هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با موضوع فاطمیه منشاء مکتب پروری و حماسه سازی گفت:مکتب فاطمی باعث شکل گیری مکاتب دیگر از جمله مکتب عاشورا و خرده مکتبهای دیگری همچون مکتب سلیمانی گردید. وی با اشاره به خصوصیات بارز شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت یکی از بارزترین ویژگی های حضرت زهرا ولایت مداری ایشان بود.
محمدنژاد حضرا زهرا س را بنیان و اساس امامت و ولایت عنوان کردند و گفتند فاطمه زهرا هم همسر ولایت و هم مادر ولایت و هم اولین شهید راه ولایت بود. ایشان اولین کسی بودند که در راه دفاع از حریم ولایت به مبارزه و دفاع پرداخت و حتی در این راه جان خویش و جنین شش ماهه خویش را داد.
محمدنژاد به روشهای مبارزاتی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت اشاره کرد و گفت حضرت برای این کار چندین کار را انجام داد. اولین کار حضرت سخنرانی و تبیین مسایل با تکیه بر ماجرای غصب فدک بود که در آن به حقانیت علی ابن ابیطالب و خودش و پدرش اشاره کرد. روش دیگر آگاهی دادن و رشد دادن زنان مهاجر و انصار بود که وقتی زنان مدینه برای عیادت ایشان رفتند از سلامتی خودش چیزی نگفت و از سست عنصری و بی تفاوتی مردان آنها نسبت به اتفاقات حادث شده گله کرد که این کار باعث انقلابی در درون خانواده های مهاجر و انصار گردید. روش دیگر گریه سیاسی بود که با اینکار اعتراض خویش را به شرایط موجود و غصب ولایت توسط حاکمان وقت نشان داد. ایشان با رفتن بر سر مزار شهدای احد و گریه و ناله و فغانی که می کردند ذهن ها را به خودشان معطوف کردند. و این گریه یک گریه سیاسی بود نه گریه برای مصیبت بر پدر بزرگوارشان چرا که شخصیت مومن و دینی یک انسان و شخصی مثل ایشان نسبت به از دست دادن اقوام و خویشاوندان صبورتر از آن است که اینگونه گریه و تضرع داشته باشند.
ایشان روش دیگر را سکوت سیاسی بیان نمودند که عدم صحبت کردن با خلفای اول و دوم را به عنوان یک روش مبارزاتی و نارضایتی از وضعیت موجود بیان داشته و نکته آخر را وصیت سیاسی حضرت بیان کردند که وقتی ایشان به علی (ع) سفارش غسل شبانه، کفن کردن و دفن شبانه و نهایت عدم حضور برخی افراد خاص در تشییع جنازه ایشان داشتند و همچنان هم قبر مطهر ایشان مخفی است اعتراض خویش را به عنوان پاره تن رسول الله (ص) به جامعه و وضع موجود نشان دادند.
محمدنژاد همچنین با توجه به شخصیت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی گفت حاج قاسم یک شخص نبود، یک ایده، یک اندیشه قوی و بنیادی و یک مکتب بود. مکتبی که در ذیل مکتب عاشورا و مکتب فاطمی ظهور کرد و درخشید. ایشان اساس و بنیان مکتب حاج قاسم را عشق به خالق و مخلوق، عشق به ولایت و عشق به وطن دانست و گفت یکی دیگر از ویژگی های بارز و شاخص مکتب حاج قاسم نفوذ ایشان در لایه های مختلف مردم بود نه یک قشر خاص. لذا مکتب حاج قاسم مربوط به همه هست فقط مربوط به سپاه، بسیج، نیروهای انقلابی و … نیست که این مهم در تشییع جنازه عظیم ایشان و با حضور قشرهای مختلف مردم اثبات گردید.
ایشان در پایان با اشاره به اینکه باید همه بکوشیم تا با انجام درست و دقیق وظایف محوله شرمنده شهدا و حاج قاسم باشیم.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه