مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی گلستان در مراسم روز کارآفرینی:برای توسعه و بستر سازی بخش خصوصی یکی از راهها توسعه تشکل های مدنی است

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت روز کار آفرینی همایش نقش کار افرینی در توسعه استان گلستان با حضور مرکدری معاون برنامه ریزی استاندار و مهندس عباسی مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی و بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن استان و رهبری معاونت اشتغال و بسنجیده مدیر کل اموراقتصادی استانداری وصاحبان بنگاههای اقتصادی و کارآفرینان و تشکلات کار آفرینی و اساتید دانشگاه ودانشجویان و مدیران دستگاههای اجرائی استان در محل اتاق بازرگانی استان برگزار گردید .
در این جلسه مهندس عباسی مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی گلستان ضمن بیان این جمله که در جمعی قرار داریم که مصداق نامگذاری سال بنام ملت و دولت و همدلی و هزبانی می باشد بیان داشت : در سال ۹۲ و قبل از آن نهایتا نرخ بیکاری به ۸/۵ رسیده بود و همه راههای کاهش نرخ بیکاری بسته شده بود.و دردولت جدید قرارشد که گذشته آسیب شناسی شود و با مردم نیز صادق باشیم .
وی سپس افزود : توسعه تشکلهای خصوصی برای این تقویت شد که باررا از دوش دولت بردارد.ومقرر شد شاخص های ارزیابی و نرخ بیکاری را با شرایط استان انطباق دهیم و این برنامه مسبب گردید که نرخ بیکاری به ۸/۱۳ برسد.
عباسی درادامه اظهار داشت : برای توسعه و بستر سازی بخش خصوصی  یکی از راهها توسعه تشکل های مدنی است.که بتوانیم قدرت چانه زنی آنان را بالا ببریم و اصل سه جانبه گرائی نماینده دولت ونماینده کارگر و نماینده کار فرما بعنوان چاره گراین کار می باشد.
وی سپس افزود : اگر کارفرمایان نتوانند اعتماد نیروی انسانی خود را بدست آورند در گیر مشکلات بخش تولید می شوند و قطعا برای کار و پایداری محیط کاراین اعتماد لازم است .
مدیر مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی گلستان همچنین اظهار نمود که: با توجه به پایین بودن پرداخت دستمزدها دراستان این امرمسبب می گردد که نیروی انسانی به دنبال شغل دوم درجامعه باشند.
وی در راستای حمایت دولت از بخش تعاون اعلام نمود: با اصلاح قانون تعاون بستر اتاق تعاون نیز تقویت شده است
مهندس عباس مدیر کل تعاون وکار و رفاه اموراجتماعی گلستان در خاتمه این همایش چهار طرح مهم اجرایی در استان گلستان از جمله اجرای طرح کارورزی که بعنوان استان پایلوت انتخاب شد و طرح تکاپو که استفاده از ظرفیتهای بومی محلی توسعه بدهند و ۵۰تعاونی تشکل دانش بنیلن که به دانشجویان فعال در این بخش تامبلغ ۲ میلیون تومان وام بلاعوض می دهند و همچنین ایجاد ۱۶۰۰شغل در بخش مسکن و عمران نام برد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۷ ب.ظ

دیدگاه