سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردکوی در دیدار با فرماندهی انتظامی کردکوی: اعلام آمادگی مجموعه فرهنگ و هنر کردکوی در همراهی با نیروی انتظامی برای فرهنگ‌سازی

کدخبر:۵۵۷۷۷

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردکوی در دیدار با فرماندهی انتظامی کردکوی:
اعلام آمادگی مجموعه فرهنگ و هنر کردکوی در همراهی با نیروی انتظامی برای فرهنگ‌سازی

اعلام آمادگی اهالی فرهنگ و هنر کردکوی برای نقش مؤثر در فرهنگ‌سازی حوزه امنیت و انتظامی شهرستان.
به گزارش البرز گلستان د، سرپرست این اداره در دومین روز از هفته نیروی انتظامی، در دیدار با سرهنگ امیر باقری، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کردکوی و اهدای بسته فرهنگی و تبریک به پرسنل خدوم نیروی انتظامی گفت:
فرهنگ و هنر، به‌عنوان، ابزار فرهنگ‌سازی، می‌تواند در فرهنگ‌سازی امنیت و انتظامی و پیشگیری از جرم، نقش مؤثر داشته باشد و تلاش خواهیم کرد با همکاری کارشناسان انتظامی، جامعه هنری و فرهنگی را متوجه این حوزه نماییم تا بخشی از تولیدات و آفرینش‌های آنان در این راستا و در جهت ارتقای فرهنگ امنیت و انتظامی باشد.
سید مهدی جلیلی، برگزاری جشنواره، کارگاه‌های هنری در این موضوع و ایجاد و تجهیز کتابخانه در کلانتری‌ها را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که در این زمینه انجام خواهد شد.
سرهنگ باقری، در این دیدار، هنر را وسیله‌ای جذاب و مؤثر برای تغییر و اصلاح فرهنگ عنوان کرد و گفت:
فیلم، نقاشی، عکس، داستان و … و در کل هنر و ادبیات، برای مخاطبان جذاب‌اند و از این‌رو هر موضوعی را که به آن بپردازند مورد پذیرش مخاطب قرار می‌گیرد.
وی افزود: در سال‌های اخیر، هنر سینما، به عنوان هنری مخاطب‌پسند، به‌خوبی توانسته است در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.
فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی با استقبال از فعالیت هنرمندان در امنیت انتظامی خاطرنشان کرد، رویکرد فرهنگی، حوزه قضائی در دهه اخیر و مجازات جایگزین حبس از نوع فرهنگی و خدمات اجتماعی، فعال شدن ستاد پیشگیری از جرم در شهرستان‌ها و بالارفتن میزان تولیدات هنری در زمینه امنیت انتظامی و بهره‌گیری از هنر و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی، نشان داده است که میزان جرم و بزه در جامعه به شکل معناداری کاهش یافته است.
وی همچنین تغییر نگرش در برخورد با بزه‌کاران به‌ویژه بزهکاران نوجوان و در پیش گرفتن رویکرد اصلاحی را از ویژگی‌های رویکرد جدید در نیروی انتظامی کشور عنوان کرد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه