رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی: گردشگری ایران در دوران پساکرونا جهش چشمگیری خواهد داشت

کدخبر:۵۵۴۴۵
گردشگری ایران در دوران پساکرونا جهش چشمگیری خواهد داشت

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی گفت: گردشگری ایران در دوران پساکرونا جهش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش البرز گلستان/جعفر خاندوزی در آستانه فراررسیدن ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر روز جهانی گردشگری و هفته بزرگداشت گردشگری ایران، افزود: سازمان جهانی گردشگری، روز جهانی گردشگری ۲۰۲۱ را به عنوان روزی برای تمرکز بر گردشگری به منظور «رشد فراگیر» تعیین کرده است.

به گفته وی، بیماری همه‌گیر کرونا تأثیر اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای بر روی تمام جوامع داشته است.

اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه از این همه‌گیری خسارت‌های زیادی دیده‌اند و در این میان، گروه‌های حاشیه‌نشین و افراد آسیب‌پذیر، بیشتر از همه صدمه دیده‌اند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد:
شروع مجدد گردشگری به راه‌اندازی رشد و بازیابی جوامع کمک خواهد کرد، اما ضروری است که مزایای این اتفاق به شکلی گسترده و منصفانه بین تمام گروه‌ها و افراد توزیع شود و محدود به گروه خاصی نشود.

خاندوزی اذعان داشت: گردشگری این توانایی منحصربه‌فرد را داراست که همه را با خود همراه کند و اطمینان حاصل کند که کسی از رشد عقب نخواهد ماند.

وی یادآور شد: در این میان، ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای پتانسیل از این امر مستثنی نیست و توسعه گردشگری در کشورمان نیازمند یک نظام مدیریتی قوی و خستگی ناپذیر است و به عنوان یک صنعت چند وجهی متشکل از اجزا و انواع گوناگون است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی در پایان اضافه کرد: با عنایت به آماده سازی زیرساختهای لازم هم توسط بخش دولتی و هم بخش خصوصی، همه امور برای جذب فراگیر گردشگران داخلی و خارجی در ایران آماده است.

/ انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۶ ب.ظ

دیدگاه