مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور مجوز اولیه شیرین سازی ۳۲ میلیون متر مکعب از آب دریا برای شرب در گلستان خبر داد

کدخبر:۵۳۷۷۸

موافقت وزارت نیرو با شیرین سازی آب دریا برای شرب در گلستان
‌‌‌
‌‌‌‌مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور مجوز اولیه شیرین سازی ۳۲ میلیون متر مکعب از آب دریا برای شرب در گلستان خبر داد.

البرز گلستان/ سید محسن حسینی گفت:بخش زیادی از آب شرب در استان از منابع سفره‌های زیرزمینی بوده و برای میان مدت و بلند مدت از نظر کمی و کیفی غیرقابل اتکا است برای همین در برنامه‌های میان مدت به دنبال استفاده از ظرفیت سدها هستیم. بخشی از آب شرب استان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.

مطالعات و برآوردهای متعددی در این باره انجام شده و درخواست استان مجوز ۱۰۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر است تا ۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود که عمدتا در شهرستان‌های غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی، بندرگز ، آق قلا و گرگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیگیری‌های زیادی را از سال‌های قبل به ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ تاکنون انجام دادیم و بر اساس این پیگیری‌ها فعلاً با بخشی از این درخواست موافقت شده است. بر همین اساس ۳۲ میلیون متر مکعب مجوز شیرین سازی برای تامین نیاز شرب و بهداشت نقاط جمعیتی از آب دریای خزر در افق ۱۴۲۵ موافقت شده است که مراحل بعدی از جمله جذب سرمایه گذار در برنامه شرکت قرار دارد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

دیدگاه