افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در گلستان

کدخبر:۵۳۳۱۵

افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در گلستان

نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی استان به ریاست مهدی جاوردی معاون فنی و شبکه و حضور سایر اعضا لحظاتی پیش در مرکز پایش و مانیتورینگ برگزار شد.

 به گزارش البرز گلستان به نقل ازروابط عمومی هواشناسی گلستان’ در ابتدای این نشست مهدیه اصحابی کارشناس پیش بینی در تحلیل خروجی مدلها و الگوهای پیش یابی هوا گفت: سامانه ناپایداری که از چند روز قبل در استان اثرات خود را در ساعات عصر و شب روزهای گذشته نشان داده و باعث بارش های رگباری’ رعدوبرق’ وزش باد شدید و کاهش دما بخصوص در نواحی شمال شرق’ شرق و نواحی مرکزی استان شده به تناوب تا صبح فردا یکشنبه ۱۳ تیر در استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از فردا یکشنبه توسعه امواج کم فشار تابستانه را خواهیم داشت که باعث افزایش دمای محسوس در منطقه را باعث می شود بطوریکه بیشینه دمای هوا روز دوشنبه ۱۴ خرداد در اغلب نقاط استان بین ۴۵ تا ۵۰ درجه. سانتیگراد ( در گرمترین نقاط استان با احتمال بالای ۵۰ درجه سانتیگراد) و همچنین وزش باد نسبتا شدید (گاهی شدید) همراه با گردوغبار محلی بویژه در نواحی شمال استان را بدنبال خواهد داشت و از روز سه شنبه مجدا با تغییر جهت جریانات شرایط جوی بخصوص گرما تعدیل خواهد شد.

در ادامه بحث و گفتگوی کارشناسی صورت گرفت و با توجه به وقوع گرمای قابل ملاحظه احتمال گرمازدگی’ افزایش مصرف حامل های انرژی’ ایجاد پتانسیل برای آتش سوزی جنگلها و مراتع و آسیب به ابنیه مهیاست’ لذا لازم است تدابیر لازم توسط دستگاههای ذیربط اندیشیده شده و مراتب با صدور هشدار نارنجی شماره ۶ – ۱۴۰۰/۴/۱۳ به مدیریت بحران’ سایر دستگاههای خدمت رسان و عموم مردم اطلاع رسانی شده’ ضمن اینکه بر آمادگی کارشناسان ستادی پیش بینی و مدیریت بحران و همینطور بر آمادگی اطلاع رسانی توسط کارشناسان شهرستانها تاکید شد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۳ ب.ظ

دیدگاه