دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد گلستان: پژوهشگاه استاندارد در گلستان، مزیتی شاخص برای تولید و صادرات است

کدخبر:۵۳۲۸۵
مدیرکل استاندارد گلستان:
پژوهشگاه استاندارد در گلستان، مزیتی شاخص برای تولید و صادرات است

به گزارش البرز گلستان/مدیرکل استاندارد گلستان در جلسه شورای استاندارد استان، دفتر منطقه ای پژوهشگاه استاندارد را ظرفیتی دانست که قادر است استان گلستان را به قطب تولید غلات با کیفیت و عاری از بیماری و سموم در کشور و مناسب برای مصرف و صادرات تبدیل کند اما متاسفانه مغفول واقع شده است.
رضا دهدشتی زاده در جمع اعضای شورای استاندارد گلستان، خواستار اختصاص بودجه استانی برای نوسازی، تعمیر و تجهیز دفتر منطقه ای پژوهشگاه استاندارد شد و گفت: اساس ایجاد و راه اندازی این دفتر در شمال کشور، وجود کارخانجات متعدد آرد در استان گلستان، وجود مرز ریلی گلستان به کشورهای همسایه و نیز واردات گندم از آسیای میانه به ایران از طریق این مرز بود که وجود پژوهشگاه می تواند با تسریع در آزمون غلات وارداتی، امر تولید آرد و صادارت را به کشورهای دیگر تسهیل کند.
دبیر شورای استاندارد گلستان اظهار داشت: بدون شک، این ظرفیت ضمن ایجاد اشتغال در استان، گردش و رونق اقتصادی را افزایش می دهد و گلستان را تبدیل به مرجعی در حوزه آزمون غلات در کشور می نماید.
به گفته دهدشتی زاده، این قابلیت، عواید اقتصادی و نیز بهره های اجتماعی برای استان گلستان به همراه دارد و به تقویت صنعت این استان کمک می کند.
مدیرکل استاندارد گلتسان در تبادل نظر با اعضای شورای استاندارد حول موضوع ملی بودن این پژوهشگاه و ضرورت تامین اعتبارات آن از منابع ملی اظهار داشت: پژوهشگاه استاندارد یک تشکیلات ملی است اما از آنجایی که عواید حاصل از آن، مستقیما متوجه استان می گردد، انتظار می رود تا استان نیز برای راه اندازی آن مساعدت کند.
وی اظهار امیدواری کرد با مساعدت مسئولین استانی و شروع فعالیت پژوهشگاه منطقه ای، استان گلستان تبدیل به کلینیک صادرات و قطب غلات کشور شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در این جلسه بر ضرورت تقویت بنیان استاندارد تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای تقویت زیرساخت های استاندارد از تمام ظرفیت های ممکن و موجود در شورا و استان بهره جست.
ابراهیم کریمی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست در خصوص نحوه مشارکت استان و پرداخت اعتبارات برای راه اندازی پژوهشگاه منطقه ای شمال در گرگان، بررسی و اقدام لازم به عمل آورد.
ایجاد و راه اندازی دفتر منطقه ای پژوهشگاه استاندارد در گلستان، در حاشیه هفتمین جلسه شورای استاندارد استان مطرح و پس از امضای تفاهم نامه ای بین استاندارد استان و پژوهشگاه استاندارد کشور با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مصوب و بنا شد با همکاری دوجانبه تجهیز و راه اندازی شود.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ

دیدگاه