کریس رونالدو با به ثمر رساندن دو گل رکوردعلی دایی از ایران راشکست/ رونالدو :قهرمانان واقعی، قهرمان باقی می مانند

کدخبر:۵۳۰۴۹

گروه ورزش البرز گلستان/کریس رونالدو با به ثمر رساندن دو گل در بازی مقابل فرانسه به رکورد بیشترین گل‌زده در تیم ملی که پیش از این در اختیار علی دایی از ایران بود، (۱۰۹ گل) رسید.

علی دایی با انتشار یک پیام به رقیب خود، این موفقیت را تبریک گفت.

پس از آن کریستیانو رونالدو نیز در اوج فروتنی، در اوج سخاوت و بزرگ اندیشی، پاسخ علی دایی پیشکسوت را این چنین داد:

قهرمانان واقعی، قهرمان باقی می مانند، خوشحال هستم که اسطوره ای بزرگ چون تو، چنین حرف هایی را راجع به من می‌زند، ممنونم علی دایی

 

علی دایی و کریستیانو رونالدو با منطقی ترین و انسانی ترین شکل ممکن، به تمام دنیا این پیام را منتقل کردند که:

برای رسیدن به موفقیت همیشه نباید آرزوی شکستن پای دیگری را داشت؛

آنها به تمام مردم دنیا درس دادند که: تمام رکورد‌ها، تمام پیروزی‌ها و قهرمانی‌ها چیزی جز عدد و رقم نیستند، آن چه که باعث می‌شود هر ورزشکاری در قلب مردم ماندگار شود، صداقت، سلامت، نوع دوستی، مردم‌داری و رعایت ادب و احترام نسبت به پیشکسوتان ورزش است.

امروز بیش از آن که شکسته شدن رکورد علی دایی توسط کریستیانو رونالدو مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار بگیرد، نوع برخورد این دو ستاره مورد توجه و تحسین جهانیان قرار گرفت.

این مدل رفتاری باید الگویی باشد برای همه ی کسانی که در عرصه های مختلف زندگی در حال تکاپو هستند، به خصوص آن دسته از افراد که به جای رقابت سالم، با هر شیوه‌ی پلشتی درصدد شکستن پای دیگران هستند.

به خصوص آن دسته از افراد که با حسادت، تنگ‌نظری و حقارت، چشم دیدن موفقیت‌های افراد توان‌مند، تحصیل کرده، با دانش و متعهد را ندارند.

حقیقتن به عنوان یک ایرانی، از اینکه رکورد علی دایی شکسته شد، خوشحال نیستم، اما آن‌قدر تحت تاثیر رفتار حرفه ای این دو فوتبالیست ارزشمند قرار گرفتم، که تلخی این شکسته شدن رکورد توسط رونالدو، نتوانست کامم را تلخ کند.

این روزها که از در و دیوار اخبار مرگ بر سرمان آوار شده است، این روزها که کرونای لعنتی، خانه به خانه، عزیزی را به کام مرگ کشانده است، برخوردهای جوانمردانه، اخلاقی و محترمانه هر انسانی، در هر نقطه از کره‌ زمین، قطعا در ارتقا تاب‌آوری همه ما تاثیرگذار است، به خصوص اگر آن افراد، ورزشکارانی باشند که برای میلیون ها انسان، الگو و الهام بخش هستند.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه