سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خبرداد: احتمال خرید تا ۶۰۰ هزار تن خرید گندم تضمینی درسالجاری / تمامی مراکزخریدگندم مجهزبه دوربین کنترل ورودخروج می باشد

کدخبر:۵۲۳۳۰

به گزارش البرز گلستان گروه طبیعت /سید خالق سجادی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با موضوع خرید تضمینی کلزا و گندم، اظهار کرد: خرید این محصولات کشاورزی در استان آغاز شده و هم اکنون ۵۵ هزار تن کلزا خریداری شده است.

وی در ادامه ظرفیت ذخیره سازی گندم در بخش حصوصی و دولتی یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن اعلام کرد. و امسال ۵کارخانه آرددر سطح استان فعال می شود.

سال گذشته قیمت سویا از طرف دولت کیلویی ۴۰۰۰ هزار تومان عنوان شد اما دیدیم که قیمت آن ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد لذا ما اصلا در بحث خرید سویا ورود نکردیم اما زمانی که قیمت محصولات کشاورزی از قیمت بیرون کمتر یا مساوی باشد ما ورود می کنیم تا کشاورزان ضرر نکنند .

سجادی با بیان اینکه گندم یک محصول استراتژیک و امنیتی است ، افزود : ما تحت هر شرایطی باید محصول گندم را خریداری کنیم .

وی ادامه داد : امسال خرید و فروش کلزا کیلویی ۱۱ هزار تومان بود و به همین دلیل دلال ها ورود نکردند و اداره غله بحث خرید را انجام می دهد ، برآورد دوستان ما در جهاد کشاورزی برداشت ۷۸ هزار تن کلزا بود که با توجه به خشکسالی های اخیر این رقم به بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تن رسیده است .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت : ما از ده روز پیش کار خرید کلزا را در ۴۸ مرکز خرید در استان گلستان شروع کردیم و تا صبح دیروز ۵۵ هزار تن کلزا خریداری کردیم .

وی به بحث خرید گندم اشاره کرد و گفت : سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شد اما امسال با توجه به خشکسالی برآورد می شود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن گندم تولید شود ، تا دیروز صبح ۸۲ هزار تن گندم خریداری شد و پیش بینی می شود امروز این رقم تا ۹۵ هزار تن برسد .

سجادی در خصوص خرید تضمینی گندم هم بیان کرد: در تولید این محصول هم با افت شدید مواجه هستیم و در ابتدا پیش بینی می شد یک میلیون و ۲۰۰ تن تولید داشته باشیم اما با توجه به خشکسالی در خوشبینانه ترین حالت تولید ما به ۹۰۰ هزار تن می رسد.

وی گفت: سال گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم خریداری شد و امسال برآورد می شود که ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در مورد پرداخت بهای محصولات هم گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهای گندم پرداخت شده که معادل ۱۸ درصد گندم خریداری شده است.

سجادی اضافه کرد: برای پرداخت بهای کلزا هم قول هایی داده شده و امیدواریم تا آخر هفته اتفاق خوبی بیفتد.

وی افزود : جهت کنترل ورود خروج گندم مرکز خرید گندم در سطح استان در هر مزکز ۴تا ۵ دوربین کنترل ورود و خروج نصب شده است.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۸ ب.ظ

دیدگاه