آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان دردیداربامدیران دانشگاه فنی وحرفه ای: دانشجویان دردانشگاه فنی وحرفه ای علاوه برکسب مدارک علمی ازسطح مهارت خوبی برخوردارمی شوند

کدخبر:۵۲۱۵۰

به گزارش البرز گلستان گروه فرهنگ /حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با دکتر مهدی، معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای ، دکتر دستگردی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی  ، دکتر کشیری ، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان و یعقوبی مسئول هماهنگی امور استان ورئیس دانشکده امام علی کردکوی گفت: نوآوری و ابداع از نکات مهم است که باید در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند از طریق مجامع دانشگاهی مشکلاتی که در کشور وجود دارد را برطرف نمایند .

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری جهاد سپید اظهار کرد : دانشگاه این نقص را دارد که گرچه ذهن دانشجو از محفوظات و معلومات پر می شود ولی در میدان عمل دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از آن مهارت لازم برخوردار نیستند .

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد : دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی مرد میدان عمل باشد . ودر  دانشگاه فنی و حرفه ای این مشکل  برطرف شده است . ودانشجویان علاوه بر کسب مدارک علمی از سطح مهارت خوبی برخوردار می شوند . وی افزود : نوآوری و ابداع از نکات مهمی است که باید در مراکز علمی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانند از طریق مجامع دانشگاهی مشکلاتی که در کشور وجود دارد را برطرف نماید .

وی گفت : کشور ما هر روز باید خود را از بند وابستگی بیشتر آزاد کند و در این زمینه دانشگاه ها نقشی اساسی دارند . امروزه دستاوردهای علمی ، در عرصه نظامی دشمنان را به ترس انداخته است .

دانشجویان ما نباید به آن چیزی که وجود دارد اکتفا کنند و باید روز به روز در عرصه علمی پیشرفت کنند.

 در این دیدار، دکتر کشیری ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت کنونی دانشگاه فنی و حرفه ای استان به موضوع اختتامیه جشنواره پرداخت. و گفت: جشنواره ملی و فرهنگی، هنری جهاد سپید به عنوان اولین جشنواره ملی تخصصی در کشور با هدف تقدیر از جهادگران و مدافعان سلامت کشور با بیان هنر و نیز افزایش روحیه مسئولیت پذیری، افزایش سواد عاطفی و تعمیق مبانی ارزشی و تقویت هویت اسلامی جامعه دانشگاهی کشور بوده است.

در ادامه دکتر مهدی ،ضمن ارائه گزارشی از فلسفه دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان پنجه های کارآمد و تاکید مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه و اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای  گفت : ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده در کل کشور فعال است که به صورت تفکیک جنسیتی دختران و پسران می باشد . وی ادامه داد : آموزش های مهارتی با تکیه بر دروس عملی و کارگاهی است و حدود ۷۰ درصد آموزش ها به صورت عملی ، کارگاهی و کاربردی می باشد .دانشگاه فنی و حرفه ای همواره  نقش بسزایی در تامین نیروی انسانی فنی و مهارتی در جامعه داشته و دارد .

 / انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۳ ب.ظ

دیدگاه