آیین پیمایش جاده تاریخی شاه‌عباسی کردکوی باحضورمدیرکل میراث فرهنگی گلستان و تشکل‌های غیردولتی شهرستان

کدخبر:۵۲۰۲۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگران و صنایع دستی استان گلستان:
تشکل‌های غیردولتی، یاوران و دلسوزان اصلی حفاظت از میراث فرهنگی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگران و صنایع دستی استان گلستان گفت: تشکل‌های غیردولتی، یاوران و دلسوزان اصلی حفاظت از میراث فرهنگی هستند.

به گزارش البرز گلستان گروه عمران/ احمد تجری همزمان با هفته میراث فرهنگی، در آیین پیمایش جاده شاه‌عباسی با حضور تشکل‌های غیردولتی شهرستان کردکوی با اشاره به اهمیت واگذاری امور به این سازمان‌ها، افزود: موضوع واگذاری خدمات و تصدی‌گری به بخش غیردولتی در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به‌منظور کاهش بار دولت برای تقویت وظایف حاکمیتی دستگاه‌های اجرایی از جمله سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، یکی از موضوعات مهم و در اولویت سازمان بوده که در قانون برنامه‌های ششم و هفتم توسعه ضمن تاکید بر این امر، بستر قانونی لازم را در این زمینه فراهم کرده بودند.

وی ادامه داد: حفظ حقوق فعالان بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- تسهیل فرآیندهای اجرایی- کاهش تصدی‌گری دولت و کوچک‌سازی آن- جلوگیری از ایجاد انحصار- پیشگیری از کم‌رنگ شدن نقش و جایگاه حاکمیتی سازمان برای نظارت عالیه بر این بخش- حفظ حقوق مردم و گردشگران- و… از جمله شاخص‌های موردنظر در احصا و واگذاری امور است.

تجری در همین زمینه تاکید: با توجه به حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبیعتا نوع کارکرد و خدمات‌دهی این تشکل‌ها نیز متفاوت است اما بستر اصلی و مشترک همه این سازمان‌ها‌، گردشگری و خدمات‌دهی به گردشگران است.

وی اعلام کرد: استان گلستان با ۲۱۳ تشکل مردمی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، بیشترین تشکل‌ها را در سطح کشور در بخش تعداد تشکلها دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان با بیان این‌که آموزش مهم‌ترین عامل برای توانمندسازی تشکل‌های مردمی است، گفت: مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها می‌تواند ما را به بالندگی و پیشرفت سوق دهد.

جاده تاریخی شاه‌عباسی که در دوران شاه عباس اول در دوره صفویان از اصفهان به استرآباد احداث شده‌، بخشی از آن در شهرستان کردکوی قرار دارد و پل‌هایی نیز بر روی این جاده احداث شده بود؛ که پل‌های «سیکاپل» و «بزپل» از میان چهار پل از مجموع پل‌هایی که بر روی جاده احداث شده اند، در دو کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی قرار دارند.

/انتهای خبر

👉

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

دیدگاه