مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان: براساس شاخص پایش منابع آبی از مهر ۹۳ تا فروردین ۹۴ استان گلستان با خشکسالی درگیر است

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت گلستان جزو ۴ استان درگیر خشکسالی شدید قرار دارد.

مهندس رحمتی با تاکید براینکه وضعیت آبی در استان گلستان در سال آبی جاری از مرحله تنش شدید آبی عبور نموده اظهار داشت متاسفانه استان گلستان همراه با استانهای فارس ، بوشهر و هرمزگان وارد مرحله کم آبی شده است و در صدر استانهای کشور بلحاظ وضعیت نامطلوب آبی قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: براساس نقشه طبقه بندی استان های کشور براساس شاخص پایش منابع آبی از مهر ۹۳ تا فروردین ۹۴ استان گلستان با خشکسالی درگیر است.

وی با اشاره به میزان کاهش بارندگی ها در استان گفت: مقدار بارندگی در شهر گرگان کمتر از نصف مدت مشابه سال گذشته بوده و در مجموع استان نیز ۲۸ درصد کاهش بارش ها را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تصریح کرد حدود ۹۷ درصد آب های تجدید شونده در بخش زیرزمینی استان درحال استحصال است، لذا تنها مدیریت مصرف آب در بخش شرب کارساز نبوده بلکه بخش مصارف کشاورزی که حدود ۹۰ درصد از مصارف از مصارف آب استان را بخود اختصاص داده نیز میبایست بطور جدی در راستای مدیریت مصرف وارد عمل شود .

وی اظهار داشت،اگر هر یک از شهروندان ۱۰ الی ۱۵درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنند قادر خواهیم بود تا فصل تابستان را بدون دغدغه سپری نماییم .

وی خاطر نشان کرد در شرایطی که عده ای از مردم با کمبود آب مواجه اند گاهاً مشاهده شده برخی از مشترکین از آب شرب برای شستشوی پارکینگ ،خودرو و حیاط منزل و معابر استفاده نموده و توصیه می شود با اعمال مدیریت صحیح مصارف از سوی مشترکین محترم بتوانیم تابستان آتی را بدون مشکل سپری کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۰ ب.ظ

دیدگاه