بالاخره بخت آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی باز شد/قدمنان از استقرارپیشرفته ترین تجهیزات آنژیوگرافی در بیمارستان شهرستان خبرداد

کدخبر:۵۰۸۴۸

قدمنان فرماندار کردکوی :پیشرفته ترین تجهیزات آنژیوگرافی در بیمارستان جراحی قلب گلستان ( کردکوی )نصب می گردد.

البرز گلستان گروه علمی ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی گفت: صبح امروز تجهیزات آنژیوگرافی به بیمارستان جراحی قلب گلستان تحویل شد.
وی افزود ؛ این تجهیزات یکی از پیشرفته ترین تجهیزات آنژیوگرافی در نوع خود است که در این بیمارستان به کمک خیرین در یک هفته آینده ،نصب و به بهره برداری خواهد شد.
فرماندار کردکوی از دکتر حق شناس استاندار گلستان به جهت پیگیری های مجدانه تقدیر کرد و افزود ؛ استاندار گلستان حتی در بحث ترخیص از گمرک نیز شخصا وارد شدند و با پیگیریهای ایشان ، این تجهیزات زودتر از موعد ترخیص و تحویل بیمارستان شد.
فرماندار کردکوی در پایان سخنانش از خیرین بخش خصوصی بویژه دکتر سلامت نیز تقدیر کردند.
گفتنی است ؛ تجهیزات آنژیوگرافی با اعتباری نزدیک به بیست میلیارد تومان تهیه و راه اندازی گردید که از شرکت زیمنس آلمان بصورت سفارشی خریداری شده است.

بیمارستان کردکوی دارای ۱۴۰ تخت فعال می باشد که تعداد ۱۵ تختICU ‏، ۲۵ تختCCU و ۸ تختPost CCU و ۱۶ تخت پست آنژیو و ۸ تخت اطاق عمل را شامل می شود.

در این بیمارستان به طور متوسط ماهیانه ۴۰۰ مورد آنژیوگرافی ۱۸۰ مورد آنژیوپلاستی و ۳۵ مورد جراحی قلب انجام می شود.

کاربرد آنژیوگرافی شناسایی عروق آسیب دیده و عروق گرفته یا تنگ شده‌ است. این کار در نواحی مختلفی صورت می‌گیرد که رایجترین و مهمترین آن‌ها عروق قلبی است.

گفتنی است ابعاد این دستگاه مطابق با دستگاه قبلی بوده ولی از لحاظ تکنولوژی و نرم افزاری بسیار پیشرفته بوده واز برندهای معتبر دنیا می باشد

با فعال شدن این دستگاه ، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کار‌های تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدود شده باز می‌شود.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه