سرهنگ نصیری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان ازارجاع بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ پرونده درسال گذشته به مراکز مشاوره ومددکاری کلانتری‌های استان خبرداد

کدخبر:۵۰۰۲۷
نقش موثر مراکز مشاوره و مددکاری در پیشبرد رویکرد جامعه محوری پلیس

البرز گلستان/سرهنگ “علیرضا نصیری رضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با پیچیدگی شرایط زندگی و تحولات پرشتاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی، وجود مراکز مشاوره و حضور کارشناسان متخصص در کلانتری و پاسگاه‌ها به عنوان یک راهبرد نرم در مراقبت از جامعه سالم و پیشگیری از وقوع آسیب ها با ارائه مهارت‌های زندگی یک ضرورت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مشاوره‌ای موجب کاهش بار انتظامی و افزایش احساس امنیت در جامعه می شود، افزود: مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلافات گوناگونی هستند، موثر و مفید باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر با اتکا به رویکرد جامعه‌ محوری و فعالیت‌های پیشگیرانه و استفاده از مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان‌، اقدامات گسترده ای در جهت آسایش و بهداشت روانی خانواده ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه اقدامات کارشناسان مرکز مشاوره آرامش نقش بسزایی در افزایش اعتماد عمومی به پلیس داشته است، افزود: تقویت و بهسازی نهاد خانواده و پیشگیری اجتماعی از طریق جلب اعتماد عمومی مراجعان، یکی از اهداف تاسیس مرکز مشاوره در نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از ارجاع بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ پرونده در سال گذشته به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان خبر داد و گفت: بررسی‌های آماری نشان می دهد ۸۱ درصد از این پرونده‌ها به مصالحه انجامیده است.
سرهنگ نصیری رضی در پایان اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر از خدمات مختلف مرکز مشاوره آرامش و دفاتر مددکاری کلانتری های استان از جمله در زمینه های مشاوره روانشناختی، انتظامی، حقوقی و خدمات روانسنجی استفاده کرده اند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۶:۱۷ ب.ظ

دیدگاه