رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی گرگان خبرداد: پروازگرگان آکتائواز ۱۲ فروردین برقرار می شود

کدخبر:۴۹۹۹۷

علی محمد چوپانی خبر داد:۱۲ فروردین پرواز گرگان آکتائو برقرار می شود

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مهندس چوپانی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان و چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، بیان کرد: ۱۸۴ مصوبه استانی و ۴۷ مصوبه ملی را می توان نتایج شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان بشمار برد.

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: با عنایت به کاهش۳۵ درصدی بارندگی در استان پیش بینی می شود سطح برداشت محصولات کشاورزی کاهش یابد لذا این خطر نیز احساس می شود که با نرخ ۴ هزار تومانی خرید تضمینی، گندم به سوی خوراک دام سوق داده شود.انتظار داریم دولت در این موضوع تجدید نظر داشته باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با اتصال ریل عریض در اینچه برون انشاا.. شاهد رونق حمل و نقل و حتی راه اندازی قطار مسافری خواهیم بود.

رییس اتاق گرگان ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با کشور های همسایه عنوان کرد: با پیگیری های مکرر و همکاری دستگاه های اجرایی، پرواز گرگان آکتائو از ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ برقرار خواهد شد.

چوپانی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز انشاا.. ۱۲ جلسه برگزار خواهد شد.

حسین طلوعیان رییس سازمان صمت استان گلستان نیز در این نشست گفت: صادرات استان گلستان طی سال۹۸ میزان ۶۷۰ هزار تن با ارزش ۱۵۶ میلیون دلار بوده است که عمدتا شامل پنیر، رب گوجه فرنگی، تخته های فشرده، ید و سایر محصولات بوده است که کشور های عمده صادراتی ما شامل عراق، ترکمنستان پاکستان، و افغانستان بشمار می رود.

وی افزود:طی یازده ماهه سال ۹۹ به مقدار ۱۱۷ میلیون دلار صادرات از گمرکات کشور انجام شده است، که نسبت به ارزش سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته ایم.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه