آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در اختتامیه مسابقه ملی نگاه سرخ:اگرکار بزرگ امام حسین (ع) انجام نمی شدزمینه کار برای امام صادق(ع) و امام باقر (ع) انجام نمی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سومین مسابقه ملی عکاسی و معماری اسلامی اموروز در تالار فخرالدین اسد گرگانی با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی  نمانیده ولی فقیه در استان گلستان و طهماسبی و مرگدری معاونین استاندار گلستان فضیلت مدیر کل ارشاد و مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی تیرانداز مدیر کل فنبی حرفه ای و خانم عبدالهی مدیر کل امور بانوان استانداری و دکتر واعظی از اساتید کشوری برگزار گردید .

در این اختتامیه آیت الله نورمفیدی طی سخنانی ضمن بیان تعبیری از پیامبر راکرم مبنی یه چراغ تشبیه کردن امام حسین که ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات گفت : چراغ و نوری که سید الشهدا در عالم روشن کرد این تا قیام قیامت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در معرفی ائمه اطهار دوتن تجلی می باشد یکی نام سید الشهدا و دیگری نام حضرت ولیعصر میباشد. و سیدالشهدا کاری که انجام داد در شرایطی زندگی می کرد که می رفت در اسلام انحراف جدی بوجود بیاید و خط پیامبر را کور کنند.

آیت الله نورمفیدی  سپس اظهار داشت : همه ائمه جریان انگشتان اشاره شان به جریان کربلا می باشد .و کاری که امام زمان انجام میدهد ازهیچ یک از انبیا و امامان غیر از او اتفاقی نمی افتد ویک کار بزرگ و جهانی دست اوست .

و امام حسین (ع) بخاطر کار بزرگی که انجام داده واگر انجام نمی داد زمینه کار برای امام صادق(ع) و امام باقر (ع) انجام نمی شد.

وی سپس ادامه داد: شاید هنری که در آن زمان بیش از هر چیزی رونق داشت هنر شعر و شاعری بود.اگر کسی برای حادثه عاشورا دستی تکان بدهد نشانه بزرگی است .

وی در خاتمه بیان داشت : آنانکه در این کار موثر بودند و عاشورا را به تصویر کشیدند نشانه  عظمت آنان است و تشکر می شود از عکاسان تقدیر و تشکر می کنیم

 حجت الاسلام احمد واعظی،  در آئین اختتامیه سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ، با بیان این که عاشورا مکتبی انسان ساز است، گفت: فرهنگ ما برگرفته از عاشورا است و وقتی به جنبه های مختلف این حادثه نگاه می کنیم برای هر قشر از جامعه پیام دارد.

وی افزود: لایه های حادثه عاشورا پر است از شخصیت هایی که هر کدام نماد یک فرهنگ هستند. فداکاری، عظمت، دلدادگی، عشق به خدا و ارزش های والای انسانی را می توان به خوبی در این رخداد بزرگ دید.
وی بیان کرد: این مکتب فرهنگ ساز برای دو قشر بزرگ علما و هنرمندان تاثیرات مختلفی دارد، علما با مو شکافی زاویای عاشورا را به نمایش می گذارند و هنرمندان با نگاه و احساس خود پیام عاشورا را منتقل می کنند.
حجت الاسلام واعظی با بیان این که هنرمند وظیفه ماندگار کردن رویدادها را بر عهده دارد، ادامه داد: هنرمند وقتی اثری می آفریند معنا، احساس، درک و فهم را ماندگار می کند.
وی با بیان این که فرهنگ عاشورایی مرهون هنرمندان است، اضافه کرد: فرهنگ چهار لایه دارد و شامل باورها و اعتقادات، ارزشها و زیبا شناختی، رفتار و نماد می شود.
وی تصریح کرد: تفاوت در رفتارها به دلیل تفاوت در شناخت از زیبایی است، نوع معماری و تفاوت در سبک زندگی همگی از شناخت متفاوت از زیبایی حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،در مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سومین مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ گفت: هرساله با گرفتن عکس برتلاش عکاسان اعم از ایرانی و غیر ایرانی افزوده می شود.
وی افزود: عکاسی از عاشورا روایات از عقلانیت، دیوانگی و هوشیاری همزمان و دولت عشق است.

حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه عاشورا هم علم و هم عمل به عبادت است، اظهارداشت: عاشورا از بدو پیدایش همراه با سوژه ای برای اندیشمندان در ماهیت آزادگی، حق طلبی و ظلم ستیزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نبردی نابرابر خون برشمشیر پیروز است و ارتباط عاطفی با شخصیت های عاشورایی احساسات ظهور و بروز می یابد، تصریح کرد: همه این موارد موجب می شود تا عکاسی از جلوه های عاشورایی کاری سخت جلوه کند به خصوص اگر خود عکاس شیدای امام حسین (علیه السلام) باشد موظف است تا عمق دلدادگی ها از دریچه دوربین به دیگران بنماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عکاسان هنری را هم صید دانست و هم صیاد، گفت: عکاس عاشورایی در حالیکه خود تبدیل به سوژه ای از سوژه ها شده است در حالی که مترصد است تا سوژه ای مناسب را رصد کند خود یکی از آن سوژه ها است و باید خود را صید کند.

وی افزود: برای ظهور و بروز این هنر اصیل نیاز به درک صحیح و بالای هنرمندان از فلسفه عاشورا است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه