سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبرداد: انجام عملیات آبخیزداری درسطح ۱۰۰ هزار هکتاراستان درسال۹۹

کدخبر:۴۸۹۷۷

البرز گلستان/عبدالرحیم لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جنگلی، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بستری برای ساکنان منطقه بوده و اگر دستکاری شوند دچار چالش خواهیم شد.

وی افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیاز به آبخیزداری دارد که کار مطالعاتی آن در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار انجام شده و کار آبخیزداری در ۶۵۰ هزار هکتار را هم به پایان رساندیم.

لطفی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار هکتار وارد عملیات اجرایی شده، اضافه کرد: در سال ۹۹ با توجه به منابع صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده که ۲۲۰ پروژه را شامل می شود.

هفته منابع طبیعی امسال با شعار “همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” نام گذاری شده است و روز  درختگاری به صورت متمرکز در شهرستان گرگان با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح پروژه های بیابان زدایی در شهرستان گنبد، افتتاح پروژه های آبخیزداری در شهرستان آزادشهر، تقدیر از تشکل های مردم نهاد و اهالی رسانه، دیدار با مسئولین قضایی و تقدیر از قضاتی که رای هایی در حفاظت از منابع طبیعی صادر کردند از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته منابع طبیعی می باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته میتوان به دیدار با ائمه جمعه و نهال کاری و رونمایی از باغ پژوهشی مرکز تحقیقات اشاره کرد.

لطفی گفت: انجام پیوند قارچ ترافل با برخی درختان برای اولین بار در کشور توسط یک پژوهشگر بخش خصوصی بر روی درخت بلوط انجام شده است که در هفته منابع طبیعی رونمایی از این پژوهش رونمایی خواهد شد.

 وی افزود:از سال ۷۲ که بانک سیلاب شکل گرفته، هیچ‌گاه در زمستان سابقه سیلاب نداشتیم اما در اواخر اسفند سال ۹۷ سیلاب بزرگی در استان تجربه کردیم که این موضوع نشان‌دهنده تغییر اقلیم است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه