رئیس پلیس فتاگلستان ازدستگیری گرداننده پیج غیراخلاقی در فضای مجازی خبرداد

کدخبر:۴۸۷۶۸
دستگیری گرداننده پیج غیراخلاقی در فضای مجازی

 به گزارش البرز گلستان سرهنگ “ابراهیم پرسا” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی، با صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی مواجه شدند که اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ های غیراخلاقی می کرد.
وی افزود: محتوای بارگذاری شده بر روی این پیچ برخلاف موازین شرعی و در تضاد با قوانین جاری کشور بوده که در همین راستا شناسایی گرداننده آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گلستان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار داشت: با شروع تحقیقات و بررسی های فنی نهایتا متهم که فردی ۲۰ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی عملیات موفق پلیسی دستگیر و تجهیزات وی نیز توقیف شد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته، مشخص شد متهم گرداننده چند کانال و صفحه دیگر نیز می باشد، اما در ابتدا منکر اقدامات مجرمانه خود بوده و با روشهای فریبکارنه سعی در گمراه نمودن کارشناسان این پلیس و مخفی نمودن اسناد و مدارک دیجیتالی موجود بر روی گوشی خود می نمود، که با اقدام هوشیارانه کارشناسان پلیس فتا استان، ادله مورد نیاز قانونی استخراج شد.

وی گفت: متهم پس از مواجه‌شدن با مستندات و ادله غیرقابل‌انکار به جرم خود اعتراف و هدف خود از انتشار محتوای برخلاف عفت عمومی را افزایش تعداد اعضاء عنوان کرد.
سرهنگ پرسا افزود: کاربران می بایست با مطالعه قانون جرائم رایانه ای از بایدها و نباید های فعالیت در فضای مجازی اطلاع داشته باشند و به هنجارهای جامعه و قوانین جاری کشور احترام بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و یا نیاز به دریافت مشاوره مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

@policegolestan

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

دیدگاه