فتح‌الله نوری فعال سیاسی گلستان در ویژه برنامه گفت‌وگوی تحلیلی، تبیینی : اگر جامعه‌ای ارزش‌های خود را فهم کند آن جامعه دارای بصیرت است

کدخبر۴۶۷۶۱

البرز گلستان فتح‌الله نوری فعال سیاسی گلستان   در ویژه برنامه گفت‌وگوی تحلیلی، تبیینی با حضور کارشناسان با موضوع بصیرت، خواص و پیروی از ولایت اظهار کرد: نباید به حماسه ۹ دی مصداقی نگاه کنیم و این مهم محدود به افراد و اشخاص شود بلکه باید به حماسه ۹ دی نگاه ریشه‌ای، تحلیل و عمیق داشته باشیم تا نسل‌های بعدی این کشور را مصون‌سازی کنیم و چراغ راه آینده ترسیم شود چراکه پرداختن به این مهم در هدایت جامعه راهگشاست.

وی یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن حادثه سال ۱۳۸۸ را نقش استعمار در ایجاد چنین پدیده‌هایی نام برد و تصریح کرد: در این زمینه می‌توان هزاران سند می‌توان ارائه داد استعمار همیشه در تلاش بوده تا یک کشور مستقل وجود نداشته باشد و با منافع آنها در تعارض نباشد و اسرائیل را به رسمیت شناخته و در تضاد با منافع رژیم اشغالی نباشد.

* مذاکره با شیطان بزرگ ناشی از باورهای غلط و اندیشه مسموم

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بصیرت به معنای فهم داشتن نسبت به ارزش‌هاست، افزود: اگر جامعه‌ای ارزش‌های خود را فهم کند آن جامعه دارای بصیرت است.

نوری؛ مذاکره با شیطان بزرگ را ناشی از باورهای غلط و اندیشه مسموم دانست و تصریح کرد: فتنه زمانی سرایت پیدا می‌کند که بتواند در بدنه اجتماعی افرادی را جذب کند و استمرار آن زمانی اتفاق می‌افتد که رجال داخلی و خارجی قادر به فکردهی و حمایت باشند.

وی بیان کرد: اتفاقاتی که در جریان فتنه ۱۳۸۸ در کشور رخ داد و آسیبی که وارد کرد مورد طمع دشمن قرار گرفت، هر جا دشمن از کسی تعریف کند باید در خود شک کرد، توجه به این مهم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز ضرورت دارد، تاریخ آبستن حوادث بوده و خواهد بود یکی از نتایج تاریخ، عبرت‌گیری است.

* دولت فعلی در اقتصاد مقاومتی خیرخواهانه ورود نکرد

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه انگیزه دشمن نابودی ایران است، گفت: ایران کشتی است که همه ما بر آن سوار هستیم اگر اتفاقی برای این کشور بیفتد به ضرر آحاد ملت است، دشمن فقط به فکر دشمنی و رسیدن به اهداف شوم خودش است.

نوری در خصوص جریان نفوذ اقتصادی و ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه بیان کرد: مقام معظم رهبری در آغاز دولت فعلی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما دستگاه اجرایی در این زمینه خیرخواهانه ورود نکرد یا از روی غلفت و یا از روی خیانت بود.

وی بیان کرد: نگاه دولت روحانی از بدو ورود به قوه اجرایی این بود که اگر با کدخدا مذاکره کنیم همه مشکلات حل می‌شود در حالیکه کدخدا سابقه طولانی در بدقولی و بدعهدی دارد با این نگاه ۷.۵ سال دولت همچنان پافشاری بر مذاکره دارد، غرب نه تنها به کشور ما کمک نکرد، همچنان در وضعیت نامطلوب اقتصادی قرار داریم.

* نارضایتی جامعه از وضعیت بد اقتصادی است/ مردم با انقلاب و ولایت زاویه ندارند

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نارضایتی جامعه از وضعیت بد اقتصادی است، تاکید کرد: مردم با انقلاب و ولایت زاویه ندارند، دنیا حضور چشمگیر مردم را در تشییع شهید سلیمانی دید که در تاریخ بی‌نظیر بود حتی معاندین هم نگاه مثبت به تلاش‌های سردار دلها در حمایت از تمامیت ارضی ایران داشتند.

نوری با اشاره به اینکه جامعه قدردان مسوولان مردمی و جهادی است، گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به حل مشکلات معیشتی مردم تاکید دارند اما اشتباه دولت تعصب در مذاکره با خارج از کشور بود، اعتماد دولت به غرب کشور را دچار عقب‌ماندگی کرد، افزایش حقوق کارمندان و افزایش هزینه‌های جاری خطری برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اعتبارات در اختیار قوه مجریه است، تصریح کرد: صندوق توسعه ملی به دلیل نیازمندی‌های جاری خالی می‌شود که این به ضرر کشور است، ما با دولتی مواجه هستیم که نگرش مناسبی نسبت به بخش اقتصاد و معیشت مردم ندارد، که امید است انتخابات ۱۴۰۰ این نقیصه را برطرف کند.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه