مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:فعالیت های بنیادمسکن استان در اجرای طرح هادی، بیش از ۲۰ درصد از متوسط شاخص کشوری بیشتر بوده است

کدخبر۴۶۷۰۹

حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: برای طرح هادی ۳۵۷ روستا برای بار دوم بازنگری انجام شد و حدود ۴۰ درصد روستاها نیازمند بازنگری هستند.

البرز گلستان مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه بنیاد آمادگی دارد در این ۴۰ درصد روستا دوباره طرح هادی را بازنگری کند، افزود: برای این اقدام، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهارداشت: با بازنگری به موقع می توان روستاهای استان را توسعه داد و قشر جوان را در روستا ماندگار و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

حسینی ادامه داد: برنامه بنیاد در سال ۱۴۰۰ جاوگیری از مهاجرت معکوس به شهرهاست

وی خاطرنشان کرد: تا امروز، با تخصیص اعتبارات دولتی، عملیات اجرایی طرح هادی در ۶۷۲ روستا آغاز شده و در ۷۲ درصد روستاهای استان عملیات طرح هادی شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: فعالیت های بنیاد در اجرای طرح هادی، بیش از ۲۰ درصد از متوسط شاخص کشوری بیشتر بوده است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم کمتر از ۵ سال طرح های هادی را به اتمام می رسند.

وی با اشاره به وجود حدود دو هزار و ۹۰۰ کیلومتر طول شبکه معابر روستایی استان، افزود: در ۳۵ درصد روستاهای استان شبکه معابر بهسازی شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۴۰ درصد روستاها بهسازی خواهند شد.

حسینی گفت: در سال ۹۹ نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه ها مصوب شده است و یک هزار پروژه عمرانی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از این پروژه ها را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: در بخش مسکن، تا ابتدای سال ۹۹، ۷۵ هزار واحد مسکونی فرسوده استان با استفاده از تسهیلات و اعتبارات، نوسازی آنها انجام شد.

وی گفت: در دهه فجر امسال نیز آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای ۲۰۰ خانواده دارای معلول و اقشار کم درآمد و ساخت سه هزار واحد برای محرومین از دیگر برنامه های بنیاد در بخش مسکن است.

خبر حسین مصدق

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۵ ب.ظ

دیدگاه