فرهادمیقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمرگلستان خبرداد:همزمان باسراسر کشورافتتاح ۴۰ خانه هلال دراستان

همزمان در سراسر کشور ۱۴۰۰ خانه هلال جمعیت هلال احمر با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد و ۴۰ خانه هلال در استان گلستان و بصورت متمرکز در شهر مرزی اینچه برون با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی و در تمام شهرستان های استان با حضور مدیران ارشد افتتاح شد.

البرز گلستان فرهاد میقانی در آیین افتتاح متمرکز خانه های هلال استان در خانه هلال شهر مرزی اینچه برون که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس انجام شد، گفت: تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقاء فرهنگ داوطلبی از اهداف اصلی تشکیل خانه هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه افتتاح این خانه‌های هلال و آموزش مردم می‌تواند آمادگی در برخورد با مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی را بالا ببرد؛ ادامه داد: مردم هر منطقه  اولین نفراتی هستند که در حوادث طبیعی و غیر طبیعی حاضر می‌شوند و اگر آموزشهای لازم را فرا گیرند؛ قبل از حضور نیروهای عملیاتی در حادثه؛ می‌توانند در صورت نیاز در امرارزیابی و امدادرسانی نقش آفرینی کنند؛ از این رو ارتقای آمادگی عمومی از طریق توسعه آموزش های همگانی یک ضرورت محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب دهیاری ها و شهرداری ها و اهمیت نقش آفرینی آنها در ارائه سریع تر خدمات به نیازمندان در زمان  بروز حوادث، افزود: آموزش همگانی موجب افزایش آمادگی و تاب آوری جوامع محلی و یکی از اهداف ایجاد خانه‌های هلال در استان است.

فرهاد میقانی خاطر نشان کرد: خانه‌های هلال یک هلال احمر کوچک هستند که قادر خواهند بود تمامی خدماتی در جمعیت هلال احمر را با بهرگیری از توان و مشارکت داوطلبان در منطقه جغرافیایی محدود ارائه نمایند و ضمن تقویت پایگاه اجتماعی جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور، موجب افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات شوند؛ این اقدام به عنوان یکی از اهداف بلندمدت جمعیت هلال احمر است موجب تقویت فرهنگ خودامدادی در سطح جامعه خواهد شد.

گفتنی است پیش از این یک خانه هلال با حضور دبیرکل و یک خانه هلال با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در استان افتتاح شد.

لازم به ذکر است اکنون ۷۵ خانه هلال در استان فعال هستند و در چشم انداز پایان سال ۲۵ خانه هلال دیگر نیز در استان راه اندازی خواهد شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه