رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان: غربالگری بیش از ۳۴۰۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان با ۱۳ آیتم در ۱۹ پایگاه فعال در استان گلستانخواهند بود

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان عباس خانعلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان از آغاز به کار نوزده پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۶ خرداد۹۴ در سراسر استان خبر داد.

خانعلی اظهار داشت : آموزش و پرورش استثنایی متولی آموزش و توانبخشی به هفت گروه از دانش آموزان استثنایی می باشد. در این حوزه ۳۱ مدرسه استثنایی با پوشش ۶۵ مقطع تحصیلی و ۵۱۰ نیروی متخصص مشغول انجام وظیفه می باشند.

وی درخصوص طرح سنجش اظهار داشت : غربالگری بیش از ۳۴۰۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در ۱۳ آیتم انجام می شود. در استان گلستان ۱۹ پایگاه فعال خواهند بود.

شروع آغاز به کار طرح سنجش از ۱۶ خردادماه خواهد بود و تا پایان مرداد ادامه خواهد یافت. برای نخستین بار طرح سنجش بصورت الکترونیکی اجرا خواهد شد. امیدواریم بچه ها با آمادگی کامل در طرح شرکت نمایند و خانواده ها سعه صدر داشته باشند. در این طرح نوآموزان متولدین نیمه دوم ۱۳۸۷ و نیمه اول ۱۳۸۸ حضور خواهند داشت. در سال گذشته ۱۶۴۲ نوآموز پیش دبستانی در سطح شهر گرگان ارزیابی شده اند. از این تعداد ۲۴۲ نفر به مرحله تخصصی رفته اند و ۶۶ نفر دیرآموز بوده اند.

ایشان در ادامه افزود : در شش ماه نخست سال تحصیلی ۳۱۱ جلسه آموزش خانواده برگزار شده است ، پیگیر آن هستیم تا تمامی مدارس استثنایی حداقل ۲ کلاس هوشمند سازی شده داشته باشند .

IMG_7789

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۸ ب.ظ

دیدگاه