آغاز طرح ترافیکی زمستانه پلیس در گلستان و بکارگیری هزار نیرو در راستای تامین نظم و امنیت ترافیکی

کدخبر۴۶۰۷۷
آغاز طرح ترافیکی زمستانه پلیس در گلستان/ بکارگیری هزار نیرو در راستای تامین نظم و امنیت ترافیکی/ نبود کمربندی شهرها، چالش تصادفات استان

البرز گلستان  سردار “سعید دادگر” در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه پلیس و دستگاه های امدادی، اظهار داشت: امروز فرهنگ راهنمایی و رانندگی جلوه ای از فرهنگ عمومی جامعه بوده که با آموزش و آگاهی بخشی می توان آن را ارتقاء داد.

وی افزود: حوادث رانندگی هر ساله باعث مجروحیت و جان باختن تعداد زیادی از مردم می شود که اثرات نا مطلوبی بدنبال دارد لذا همه دستگاه های متولی در این حوزه باید با تلاش شبانه روزی و همت مضاعف در راستای کاهش تلفات عمل کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اقدامات فرهنگی پلیس در زمینه ارتقاء فرهنگ رانندگی، گفت: برنامه های هدفمند نیروی انتظامی در این خصوص نقش بسزایی در رعایت قوانین و مقررات و کاهش سوانح رانندگی داشته است که در این راه نیاز به تعامل و همکاری سایر دستگاه ها داریم.
سردار دادگر با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های کوتاه مدت و باند مدت برای دستیابی به نظم و امنیت ترافیکی مطلوب، تصریح کرد: کار در حوزه نظم و امنیت باید جهادی و بی وقفه باشد تا اثر خوبی از خود بر جای گذارد.

نبود کمربندی شهرها، چالش تصادفات گلستان
فرمانده انتظامی گلستان، نبود کمربندی و کنارگذر شهرها و دو طرفه نبودن محورها در شرق استان را یکی از چالش های تصادفات برشمرد و گفت: این موضوع نقش بسزایی در وقوع حوادث رانندگی به خصوص در تصادفات موتورسیکلت سواران و وسایل نقلیه کشاورزی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس، افزود: این طرح در حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر آن جاده های کوهستانی است، با بکارگیری هزار نیرو، ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه و ۲ فروند بالگرد به مدت ۹۱ روز با محوریت پلیس و همکاری دستگاه های امدادی برگزار خواهد شد.
سردار دادگر خاطرنشان کرد: ۳ محور خوش ییلاق، توسکستان و جنگل گلستان نیز که از مهمترین محورهای مواصلاتی استان می باشند در این طرح بصورت شبانه روز تحت رصد پلیس استان قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه تصریح کرد: با تلاش پلیس و همکاری خوب شهروندان، در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد جان باختگان حوادث رانندگی ۲۰ درصد و تعداد مجروحان نیز ۱۶ درصد کاهش داشته است.
سردار دادگر در پایان گفت: امیدواریم زمستان امسال با توکل به خداوند متعال و همت همه دستگاه های متولی و همکاری مردم، شاهد ایمن ترین ترافیک جاده ای در محورهای استان باشیم.

 

خبر احمد یزدانی

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه