رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد :کماکان تنها زمین بلامعارض و در اختیار دانشگاه همان زمین واقع در شرق شهرستان گرگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد :کماکان تنها زمین بلامعارض و در اختیار دانشگاه همان زمین واقع در شرق شهرستان گرگان است.

البرز گلستان/دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گلستان  با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی گرگان ؛درخصوص زمین مورد بحث مشهور به زمین ۵۵ هکتاری کریم آباد گفت : زمین مزبوراز۶۹ قواره زمین با مالکین مختلف تشکیل شده که برخی از آنها دارای چندین ورثه هستند ؛ خط لوله ملی گاز از ان عبور کرده و ساخت و ساز در حریم ۲۰۰ متری آن به طول یک کیلومتر از زمین ممنوع است، برخی ازمالکین به محاکم قضایی به دلیل فشار مدیریت وقت دانشگاه بر ایشان برای فروش زمین ها شکایت کرده اند. علاوه بر این تعداد ۳ حلقه چاه عمیق برای تامین آب بیش از ۷۰۰ هکتار زمین منطقه در این محل واقع شده و چند دامداری ،مرغداری هم در آن وجود دارد و از همه مهمتر اداره کل اوقاف استان طی نامه مورخ ۹۶/۴/۲۹ اعلام نموده که پلاک ۹۸ اصلی بخش ۳ ثبت گرگان از اراضی مذکور مقدار ششدانگ آن وقف عام و تحت تولیت این اداره کل قرار دارد و پلاک ۸۳ اصلی بخش ۳ نیز مقدار ۱۸ سهم از ۶۰ سهم ششدانگ موقوفه عام محمد علی خراسانی و تحت تولیت محمد رسول خراسانی است و با نظارت این اداره کل اداره میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:شرکت انتقال گاز ایران نیز طی نامه مورخ ۹۶/۳/۱۳ در خصوص حریم خط لوله انتقال گاز در مجاورت ملک مذکور اعلام نموده که باند عملیاتی حریم اختصاصی به عرض ۲۵ متر از خط لوله جهت تامین نیازمندی های فنی و تعمیراتی برابر قانون تردد و هر گونه دخل و تصرف افراد حقیقی و حقوقی در آن ممنوع میباشد علاوه بر این در نامه شرکت انتقال گاز تاکید شده است مطابق قانون حریم ایمنی خط لوله که احداث هر گونه بنا و ساختمان و تاسیسات در ملک موصوف ۲۰۰ متر از طرفین محور خط لوله گاز هم ممنوع میباشد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر با توجه به نامه وزارت بهداشت مبنی بر کن لم یکن بودن مجوز احداث بیمارستان بدلیل عدم معرفی زمین از سال ۹۰ ؛ و با توجه به مشکلات فوق تنها زمین موجود و در اختیار دانشگاه زمین اهدایی خیرین در شرق شهرستان گرگان است و در صورت تامین زمین دیگر از سوی دستگهای اجرایی یا خیرین قطعا آن زمین هم جهت کارشناسی به وزارت معرفی خواهد شد. ایشان همچنین اشاره داشتند که با پیگیری های انجام شده تا شهریورماه این فرصت تمدید شده و در صورت عدم تامین زمین اقدامات و پیگیری لازم جهت معرفی تنها زمین موجود برای احداث بیمارستان انجام خواهد شد تا این فرصت و موقعیت از دست استان خارج نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:در دیداری که با نماینده معزز ولی فقیه در استان و جمعی از شهروندان و معتمدین گرگان صورت گرفت، ایشان نیز بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات تاکید نموده و تصمیم گیری نهایی را به کارشناسی وزارت بهداشت محول نمودند.

وی همچنین در خصوص قطعه زمین دیگری که اعلام شده بود از سوی شهردار محترم به این امر اختصاص یافته اظهار کرد:در پی این موضوع بلافاصله دانشگاه با شهرداری گرکان مکاتبه نمود که طی پاسخی مکتوب در مورخ ۹۶/۵/۱۴ از سوی شهردار محترم گرگان اعلام شد که زمین در نظر گرفته شده به دلیل اوقافی بودن و اینکه مساحت آن نیز کمتر از ۹ هکتار است و دو شبکه شریان اصلی خیابان ۲۴ و ۳۰ متری نیز از داخل آن عبور میکند قابل واگذاری به این منظور نمی باشد.

همچنین دکتر فاضل خاطرنشانکرد:علیرغم وجود همه مشکلات مذکور در زمین مدنظر با توجه به بضاعت دانشگاه خرید زمین ۵۵ هکتاری با توجه به قیمت های رایج پس از انتشار خبر احداث بیمارستان و رقم حدود بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار عملا مقدور نیست.اگر چه این دانشگاه آمادگی دارد تا در صورت تامین زمین نسبت به معرفی به وزارت بهداشت جهت انجام کارشناسی های لازم اقدام نماید تا استان از این ظرفیت بهره مند شود.

photo_2017-08-17_15-01-45

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۵ ق.ظ

دیدگاه