سفربه روستای زیبای عطابهلکه آزادشهر/ درراستای توسعه پایدار روستاها

کدخبر۴۵۸۴۵

با ما به روستای زیبای عطابهلکه آزادشهرسفر کنید

به گزارش البرز گلستان هر چند نمی توان هیچ روستایی را بدون مشکل تصور کرد، لیکن نباید از کنار برخی اقدامات گسترده و متعدد در حوزه های مختلف به خصوص طی سالیان اخیر، در جهت توسعه پایدار روستاها و رفع نیازهای اساسی مردم بی تفاوت گذشت. بر این اساس سعی داریم به تناوب هر چند روز یکبار با شما به یکی از روستاهای استان، سفری مجازی داشته و با گفت و گو با دهیار روستا، از اتفاقات رخ داده در آبادی مطلع شویم.

این بار به آزادشهر و روستای عطابهلکه سفر کرده ایم و پای صحبت طاهر زیتونلی دهیار روستا که از دهیاران با سابقه استان می باشد، نشسته ایم.

طاهر زیتونلی دهیار روستای عطابهلکه بخش مرکزی آزادشهر با ۴۳ سال سن  گفت: این روستا با ۵۶۱ نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و اغلب اهالی این روستا به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی در رابطه با اقدامات عمرانی دهیاری در سال های اخیر اظهار داشت: تعریض معابر به میزان ۴۰۰ مترمربع و بهسازی معابر روستایی به میزان ۱۶۰۰ متر طول با استفاده از اعتبارات دهیاری و …، جدول گذاری بالغ بر ۷۰۰۰ متر مربع، زیرسازی و آسفالت با مشارکت بنیاد با مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مهمترین اقداماتی است که دهیاری این روستا انجام داده است.

وی افزود: تعویض و بهسازی شبکه فرسوده آب به میزان طول ۷ کیلومتر، تعویض تمامی انشعابات، حفر چاه عمیق و احداث مخزن زمینی و ساخت اتاقک پمپاژ آب جمعا با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان از دیگر اقداماتیست که در این روستا با پیگیری دهیاری توسط اداره آبفا انجام شده است.

طاهر زیتونلی گفت: ایجاد جاده سلامت در ابتدای روستا، پیاده رو سازی و احداث پارک ورزش از جمله برنامه های عمرانی این روستا خواهد بود که پیگیر اجرای آن در آینده هستیم.

دهیار روستای عطابهلکه با اشاره به اهمیت فضای سبز اظهار داشت: دهیاری این روستا با همکاری اداره منابع طبیعی یک بوستان روستایی به مساحت ۲ هکتار در راستای توسعه فضای سبز روستایی ایجاد کرده است.

طاهر زیتونلی اشاره به اهمیت ایجاد منابع پایدار برای دهیاری گفت: با توجه به جمعیت پایین این‌ روستا و نداشتن ماشین آلات عمرانی، امکان ایجاد درآمد برای دهیاری از این طریق تاکنون میسر نشده اما پیگیر این هستیم تا بتوانیم یک طرح درآمدزا برای دهیاری تعریف و به اجرا درآوریم.

وی با اشاره به اینکه پسماندهای این روستا ۲ بار در هفته بصورت جمع آوری می شود، گفت: حدود ۷۰ درصد از بهای خدمات جمع آوری پسماند در روستا از اهالی جمع آوری شده و امیدواریم این میزان در آینده افزایش یابد.

 

خبر مسلم افتخاری

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۵۲ ق.ظ

دیدگاه